معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در بودجه عمرانی کشور خرید ۲هزار واگن پیش بینی شده است که هزار واگن متعلق به تهران است.

افزایش ۴۰ درصدی ترافیک در مهرماه/ واگن های جدید مترو در راه است

سلامت نیوز: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در بودجه عمرانی کشور خرید ۲هزار واگن پیش بینی شده است که هزار واگن متعلق به تهران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محسن پورسیدآقایی در حاشیه بازدید از خط اتوبوس های برقی جدید شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در بودجه عمرانی دولت خرید دو هزار واگن پیش بینی شده که هزار واگن متعلق به تهران است.

وی ادامه داد: هفته گذشته مناقصه ۶۷۲ واگن مترو در وزارت کشور برگزار شد.

او در پاسخ به پرسشی درخصوص خطوط بهره برداری شده از جمله خط هفت مترو گفت: خط هفت مشکلات و نواقص فنی زیادی دارد که باید مرتفع شود.

پورسیدآقایی با اشاره به بهره برداری آزمایشی اتوبوس های برقی در خط امام حسین اظهار کرد: هنوز بهره برداری این خط قطعی نیست و باید تست آزمایشی خود را بگذراند و پس از اطمینان از عملکرد آن  انشاالله این خط به مرحله بهره برداری کامل می رسد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اتوبوسهای جدید به ناوگان اتوبوس کشور عنوان کرد: خوشبختانه با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های مدیریت شهری شاهد حضور ۲۰ دستگاه اتوبوس در مسیر پیچ شمیران تا میدان قدس بودیم و تمامی اتوبوس های فرسوده این خط از رده خارج شدند و از ابتدای مهر اتوبوس های نو در این مسیر خدمات رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از خرید این اتوبوس ها توسط بخش خصوصی شهرداری دو برابر مبلغ بلیتی که توسط مسافر پرداخت می شود یارانه پرداخت می کند تا بتواند اتوبوس های جدید را خریداری و به مدار بیاورد.

پورسیدآقایی با اشاره به راه اندازی سه خط آزمایشی ویژه دانش آموزان اشاره کرد و افزود: مینی بوس هایی برای این خط در نظر گرفته شده که این ها در مناطق چهار و هشت تهران راه اندازی می شوند. خوشبختانه این مینی بوس ها صرفا برای سرویس مدارس استفاده می شود و برای کارت بلیت های این مینی بوس ها سیستمی طراحی شده که اگر به نام خود دانش آموز باشد به محض ورود به مینی بوس طی پیامکی حضور دانش آموزان به خانواده های آنها اطلاع رسانی می شود. برای آنکه خیال والدین از حضور دانش آموز از سرویس مدارس آسوده باشد.

وی ادامه داد: ۷۳ مینی بوس ویژه سرویس مدارس پیش بینی شده که اگر طرحی موفق باشد برای تمام شهر تهران اجرایی می شود و تلاش می کنیم دانش آموزان مقطع دبیرستان که امکان استفاده از سرویس عمومی را دارند از این نوع سرویس ها استفاده کنند.

معاون شهردار تهران درخصوص اینکه چه زمانی اتوبوس های برقی به طور کامل وارد مدار خدمات رسانی می شوند، توضیح داد: از همین امروز بهره برداری آزمایشی آغاز شده و چند اتوبوس در همین مسیر به کار خواهیم گرفت و حداکثر طی یک ماه آینده نتایج آن را بررسی خواهیم کرد و اگر مطئمن شویم تمام نقایص برطرف شده است به طور رسمی کار آغاز خواهیم کرد

وی در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص طرح شناور شدن ساعات کار اداری که به طور آزمایشی از اول تا ۱۵ مهرماه اجرایی می شود و تاثیر آن بر پایتخت بیان داشت: پیش بینی ما این است که اجرای این طرح کمی ساعت پیک ترافیک را متغیر کند و هدف اصلی آرامش روانی والدین دانش آموزان است که معمولا در هفته اول سرویس مدارس فرزندانشان آغاز به کار نکرده و مجبور بودند ابتدا فرزندانشان را به مدرسه برسانند و بعد از آن بر سرکار خود حاضر شوند. بنابراین این طرح هم در توزیع ترافیک به ما کمک می کند و هم امنیت خاطری برای والدین محسوب می شود.

پورسیدآقایی اضافه کرد: تیمی این تاثیر شناور شدن ساعات کاری را بررسی و نتایج آن را به مردم گزارش خواهیم داد که چقدر این طرح بر میزان ترافیک تاثیرگذار بوده و آیا موفق هست یا خیر.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرشسی دیگر درباره اینکه تا چه میزان ترافیک اول مهر تغییر می کند، توضیح داد: به طور معمول در هفته نخست مهرماه ۴۰ تا ۵۰ درصد ترافیک پایتخت تغییر می کند. البته در میانگین کل شش ماهه دوم میزان افزایش ترافیک ۳۰ درصد است. اما در هفته اول مهرماه بین همان ۴۰ تا ۵۰ درصد است، بنابراین از تمام همشهریان تقاضا دارم از سفرهای غیرضروری در هفته اول پرهیز کنند به خصوص اینکه این هفته همزمان با شروع ایام عزاداری حضرت اباعبدالله حسین(ع) هم هستیم و دهه اول محرم نیز به نوعی در ایام بعد از ظهر ترافیکی را به دنبال دارد. بنابراین تاکید می کنم شهروندان تا جایی که می توانند با ما همکاری کنند و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی خبر داد: مترو در هفته اول مهرماه برای محصلان رایگان است هر چند در باقی ایام سال نیز نیم بها است.

به گفته سیدآقایی یکی از مشکلات و نواقصی که تمامی خطوط مترو دارند کمبود واگن است و خطوطی که به بهره برداری می رسد از سایر خطوط ناوگان کاسته و به خطوط جدید وارد می شود و عملا افزایش مسافری نخواهیم داشت. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha