درمان کودکان مبتلا به سرطان، عوارض جانبی برای آنها به همراه دارد که کاهش شنوایی از جمله آنهاست.

تأثیر سرطان بر شنوایی کودکان مبتلا به سرطان

سلامت نیوز:درمان کودکان مبتلا به سرطان، عوارض جانبی برای آنها به همراه دارد که کاهش شنوایی از جمله آنهاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ، مشکلات شنوایی از عوارض بیماری سرطان است و در صورتی که به تأثیر داروهای شیمی درمانی بر کودکان مبتلا به سرطان توجه نشود، ممکن است دچار کم‌شنوایی یا ناشنوایی شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی محک، داروهای شیمی‌درمانی ممکن است عصب گوش را ضعیف کرده و باعث کاهش شنوایی ‌شوند. رادیوتراپی در ناحیه سر و گردن نیز می‌تواند روی شنوایی تأثیر گذاشته و باعث تجمیع مایع پشت پرده گوش شود و مشکلاتی را در زمینه شنوایی کودکان مبتلا به سرطان فراهم آورد. به همین خاطر کلینیک مشاوره‌ای گوش، حلق، بینی و شنوایی‌سنجی بیمارستان محک از سال ۱۳۹۳ افتتاح شده است تا با رصد مستمر شرایط شنوایی کودکان، میزان مشکلات آنها در این زمینه کاهش یابد تا با تشخیص زودهنگام از بروز مشکلات جلوگیری شده و کیفیت شنوایی کودکان حفظ شود.

در این کلینیک که با حضور پزشکان داوطلب اداره می‌شود، شنوایی کودکان پس از شیمی‌درمانی بررسی شده تا اگر به علت عارضه داروها دچار کاهش شنوایی شدند، بنا به تشخیص متخصصان آنکولوژی، داروها به داروی دیگر تغییر داده شوند و یا اقدامات تخصصی برای بهبود شرایط شنوایی صورت گیرد.

محک همواره در تلاش است تا با حمایت‌های درمانی و خدماتی همه جانبه، کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان را افزایش دهد. این سازمان در هفته جهانی ناشنوایان قدردان همه پزشکانی است که به صورت داوطلبانه این سازمان را در مسیر نیل به اهداف خود یاری می‌کنند و امیدوار است روزی برسد که درمان سرطان با عوارض کمتری برای فرزندان‌مان صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha