قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: عقد قرارداد با پزشكان خانواده به عنوان سرتیم سلامت برنامه پزشك خانواده در 17 شهر آغاز شد و 85 درصد از 550 كادر مورد نیاز مراكز پزشك خانواده در این شهرها نیز تأمین شده است.

به گزارش سلامت نیوز محمد شریعتی در گفت‌و‌گو با  فارس افزود: با عقد قرارداد بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها آغاز شده است و مرحله اول آن در 17 شهر زیر 50 هزار نفر در 3 استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و كهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شده و تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در این طرح پزشكان خانواده به عنوان سرتیم پزشك خانواده تنها افرادی هستند كه به طور مستقیم از نظر مالی با وزارت بهداشت در ارتباط هستند و بقیه 16نفر دیگر عضو تیم سلامت طی قرارداد با پزشك خانواده مسائل مالی خود را پیگیری می‌كنند اما وزارت بهداشت از نظر رعایت استانداردها و پروتكل‌های تعیین شده بر كار كل اعضای تیم سلامت پزشك خانواده نظارت دارد.

شریعتی گفت: نرم افزاز پرونده الكترونیك سلامت نیز در اختیار تمام مراكز پزشك خانواده قرار گرفته و تمام مراحل ویزیت، پذیرش و ثبت اطلاعات در این سیستم ذخیره می‌شود. آموزش استفاده از این نرم افزار نیز آغاز شده و در حال انجام است.

رئیس مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: اكنون هیچ منعی برای اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها وجود ندارد و بیش از 85 درصد نیروهای مورد نیاز برای این 17 شهر نیز تأمین شده است حتی در برخی شهرها به طور آزمایشی پذیرش بیماران نیز شروع شده است.

شریعتی گفت: در هر تیم پزشك خانواده 17 نفر حضور دارند كه علاوه بر پزشك عمومی، ماما، پرستار، متخصص تغذیه، روانشناس، متخصص بهداشت خانواده، بهداشت محیط و... هم هستند كه برای تأمین آنها در این شهرها كمبود جدی نداریم.

وی ادامه داد: به زودی طی همین ماه یك برنامه خبری مراسم افتتاح رسمی اجرای طرح پزشك خانواده با حضور وزیر بهداشت برگزار می‌شود و در این برنامه سعی می كنیم از تهران با مراكز پزشك خانواده در شهرها ارتباط زنده تصویری نیز داشته باشیم.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: نحوه پرداخت به پزشكان خانواده نیز به صورت سرانه است یعنی به ازای پذیرش و مراقبت از سلامت هر فرد 28 هزار تومان به پزشك خانواده پرداخت می‌شود، هر پزشك خانواده نیز می تواند حداكثر 2500 نفر فرد تحت پوشش داشته باشد و در هر مركز پزشك خانواده نیز 4 پزشك خانواده مستقر می‌شود كه حدود 10 هزار نفر جمعیت را پوشش می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha