دبیر کل خانه پرستار با اشاره به دعواهای صنفی گروه های پزشکی بر سر تعرفه ها، گفت: متاسفانه در این گروه های صنفی تنها گروهی که خدمات ارائه می دهند اما برای آن تعرفه ای وجود ندارد، پرستاران کشور هستند.

وزارت رفاه پاسخگوی پرستاران باشد

سلامت نیوز: دبیر کل خانه پرستار با اشاره به دعواهای صنفی گروه های پزشکی بر سر تعرفه ها، گفت: متاسفانه در این گروه های صنفی تنها گروهی که خدمات ارائه می دهند اما برای آن تعرفه ای وجود ندارد، پرستاران کشور هستند.

به گزارش سلامت نیوز، محمد شریفی مقدم در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری گفت: در حالی بین گروه های پزشکی نزاع بر سر کم و زیاد شدن تعرفه ها بالا گرفته که برای گروه پرستاری اساساً تعرفه ای تعیین نشده و این در حالی است که بیش از 10 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می گذرد.

وی ادامه داد: سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در سال گذشته، تعرفه های پرستاری از وزارت بهداشت به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال شد اما طی یک سال گذشته اقدام خاصی در وزارت رفاه برای اجرایی شدن این قانون صورت نگرفته است.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه تعرفه های خدمات پرستاری بایستی در شورای عالی بیمه مطرح و پس از تایید به تصویب هیئت دولت برسد، افزود: هر خدمتی که در مراکز درمانی ارائه می شود دارای تعرفه است و این در حالی است که گروه پرستاری بیشترین خدمات سلامت را به مردم ارائه می دهند اما تنها گروهی هستند که خدمات آنها تعرفه ندارد.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: جامعه پرستاری انتظار دارد با توجه به گذشت بیش از ۱۲ سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تاکید بر آن در برنامه ششم، هرچه سریع تر توسط دولت اجرایی شود.

وی با عنوان این مطلب که اجرایی شدن این قانون منوط به پیش بینی بودجه های لازم است، خاطر نشان کرد: هم اکنون که فصل بودجه بندی را در پیش رو داریم ، امیدواریم بودجه های لازم برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پیش بینی شود.

شریفی مقدم ادامه داد: به هر صورت صبر پرستاران برای اجرای قانون حد و اندازه ای دارد، زمانی که تمامی تلاش جامعه پرستاری از طریق راه های قانونی بی فایده باشد، جامعه پرستاری ناچار خواهد بود شیوه های اعتراضی در پیش گیرد که بسیار پر هزینه خواهد بود اما امیدواریم قبل از ورود به آن مرحله، وزارت رفاه و دبیرخانه شورای عالی بیمه تکلیف این قانون را مشخص نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha