رئیس انجمن سرطان ایران نسبت به افزایش موارد مرگ و میر در کشور به دلیل ابتلا به سرطانها در سالهای آینده هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز دکتر عبدالله فضعلی زاده  گفت: هم اکنون سرطانها سومین علت مرگ و میر در کشور محسوب می شود اما با روند کنونی  در سالهای آینده یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در کشورمان ابتلا به سرطان است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هرم جمعیتی کشور در چند دهه آینده به سمت افزایش جمعیت کهنسال پیش می رود و با توجه به اینکه 60 درصد سرطانها، افراد بالای 60 سال را مبتلا می  کند ضرورت آگاه سازی خانواده ها بیش از پیش احساس می شود.

فضعلی زاده با اظهار نگرانی از رشد فزاینده بیماران سرطانی در کشور گفت: سرطان به عنوان یکی از معضلات جامعه بشری با تهدید انسانها در تمام گروههای سنی، سبب خسارات جانی و مالی فراوانی می شود که کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی از سرطان سینه به عنوان اولین و شایعترین سرطان زنان بعد از سرطان پوست در کشور نام برد و افزود: سن ابتلا به این بیماری در میان زنان ایرانی 5 تا 10 سال کمتر از دیگر کشورهاست.

رئیس انجمن سرطان ایران با اشاره به آمار سازمان جهانی بهداشت که نشان می دهد 18 تا 22 درصد مردم در طول عمرشان مبتلا به سرطان می شوند، گفت: بر همین اساس از مجموع جمعیت 75 میلیونی کشور حدود 15 میلیون بیمار سرطانی خواهیم داشت.

وی از آمار 30 درصدی مرگ و میر ناشی از سرطانها در کشور به علت مصرف سیگار خبر داد و گفت: 30 درصد مرگهای ناشی از سرطان و 90 درصد از دلایل ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطانها ناشی از استعمال مواد دخانی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha