پزشکان مکزیکی موفق شدند کرم کوچکی را از کره چشم پسری ۱۷ ساله خارج کنند که عامل درد و نابینایی یک چشم او شده بود.

عکس/کرمی که در چشم پسری نوجوان جاخوش کرده بود

سلامت نیوز: پزشکان مکزیکی موفق شدند کرم کوچکی را از کره چشم پسری ۱۷ ساله خارج کنند که عامل درد و نابینایی یک چشم او شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین،پزشکان مکزیکی پس از معاینه پسری نوجوان که به دلیل احساس درد و نابینایی در چشم راستش به بیمارستان مراجعه کرده بود، متوجه حضور کرمی کوچک در چشمش شدند.

به گزارش دیلی‌میل، این کرم انگلی آزادانه در مایع داخلی چشم او در حال حرکت بود و از حفره‌های عنبیه چشمش داخل و خارج می‌شد. مایع داخلی چشم، ماده‌ای آبکی‌مانند است که حفره‌های چشم را پر می‌کند.

کرم انگلی، حدود سه هفته در داخل مایع چشم وی زندگی می‌کرده و باعث ایجاد دردی آزاردهنده و مشکلات شدید چشمی در میزان شده بود و نهایتاً هم وارد شبکیه چشم او شده بود و نابینایی وی را به دنبال آورده بود. متخصصان چشم‌پزشکی بلافاصله این بیمار را تحت عمل جراحی قرار دادند و طی آن، عدسی چشم را برداشتند تا بتوانند کرم را از چشم او خارج کنند.

پزشکان در حین عمل متوجه حفره‌هایی نیز پشت عنبیه و در عمق شبکیه شدند که این کرم طی مدت زندگی خود در چشم بیمار ایجاد کرده و باعث نابینایی دائمی او شده بود. شبکیه در نزدیکی عصب بینایی قرار دارد و لایه نازک بافتی است که پشت کره چشم قرار می‌گیرد و نقش مؤثری در بینایی ایفا می‌کند.

جراحان موفق شدند با تکه تکه کردن این کرم، آن را از چشم بیمار خارج کنند. این کرم انگلی ۳ میلی‌متری، «ترماتوئید» یا کرم سوراخ‌دار نام دارد و از انواع کرم‌های صاف شناخته می‌شود. چنین کرم‌هایی با حمله به انسان‌ها، روده‌ را آلوده می‌کنند اما شناسایی این جانور درون چشم بیمار، پزشکان را به عکس‌العمل سریع پیش از واردن آمدن لطمات بیشتر واداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha