یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 225301

رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران گفت که با ورود سامانه جدید بارشی، هوای مازندران از فردا (دوشنبه) با کاهش هشت درجه ای دما، تا پایان هفته بارانی می شود.

هوای مازندران سرد و بارانی می شود

سلامت نیوز: رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران گفت که با ورود سامانه جدید بارشی، هوای مازندران از فردا (دوشنبه) با کاهش هشت درجه ای دما، تا پایان هفته بارانی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،عباس بسطامی روز یکشنبه افزود: تصاویر ماهواره های هواشناسی نشان می دهد که سامانه بارشی از بعد از ظهر دوشنبه (فردا) وارد استان می شود و مردم استان تا عصر سه شنبه شاهد هوای ابری همراه با رگبار ، رعد و برق و بارش پراکنده خواهند بود.


وی گفت که در این مدت کاهش محسوس دمای هوا همراه با وزش نسبتا شدید باد برای تمامی مناطق استان پیش بینی می شود .
بسطامی با اشاره به وضعیت نیمه ابری استان در روز چهارشنبه ، اظهار داشت : از اواخر روز چهارشنبه سامانه بارشی در مناطق شرقی و مرکزی تشدید می شود که نتیجه آن افزایش بارندگی و کاهش دما است که تا عصر پنجشنبه ادامه خواهد یافت .


رئیس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران افزود : برای روز پنجشنبه تا جمعه هم در مناطق غرب استان مازندران آسمانی ابری همراه با بارش های پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود .


وی بیان کرد : به طور میانگین دمای هوا از روز دوشنبه تا پایان هفته بین 5 تا 8 درجه کاهش می یابد و بیشینه دما از 34 درجه در روز جاری به 25 تا 27 درجه در روزهای پایانی هفته کاهش خواهد یافت .
بسطامی وضعیت دریای خزر را هم در این مدت مواج پیش بینی کرد.
وی گفت که سامانه بارشی از اواخر روز جمعه و اوایل شنبه از استان خارج می شود و شهروندان بتدریج شاهد آسمانی صاف همراه با افزایش دما خواهند بود.
هم اکنون آلاشت با دمای هوای 22 درجه بالای صفر خنک ترین و گلوگاه با 33 درجه سانتیگراد گرم ترین نفاط استان مازندران هستند .
دمای هوای ساری نیز هم اکنون 30 درجه بالای صفر است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha