دبیرعلمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به اینکه ایران ۸۰۰ هزار بیمار مصروع دارد که یک چهارم تا یک سوم این بیماران صرع‌های مقاوم به درمان دارند، گفت: از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد باید عمل جراحی شوند.

۸۰۰ هزار بیمار مبتلا به صرع در کشور

سلامت نیوز:دبیرعلمی چهاردهمین کنگره بین‌المللی صرع با اشاره به اینکه ایران ۸۰۰ هزار بیمار مصروع دارد که یک چهارم تا یک سوم این بیماران صرع‌های مقاوم به درمان دارند، گفت: از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد باید عمل جراحی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، جعفر مهوری در آستانه برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی کنگره صرع ایران اظهارداشت: صرع یا اپی لپسی Epilepsy یکی از مهمترین بیماری های مغز و اعصاب است و شاید به قدمت اولین بیماری های انسان باشد که همه ساله تعداد زیادی از انسان ها را درگیر خود کرده است؛ البته در طی 50 سال گذشته توجه ویژه ای بر روی درمان‌‌های جدید این بیماری معطوف شده است.

وی بیان داشت: حدود یک درصد از جمعیت جهان از این بیماری و عوارض ناشی از آن همچون تروماهای مختلف و حتی مرگ های ناگهانی رنج می برند. کشور ایران با جمعیتی حدود 80 میلیون نفر 800 هزار مصروع دارد که یک چهارم تا یک سوم این بیماران صرع های مقاوم به درمان دارند و از این تعداد حدود 20 تا 30 درصد باید تحت عمل جراحی قرار گیرند.

دبیرعلمی چهاردهمین کنگره بین المللی صرع خاطرنشان کرد: بنابراین توجه ویژه بر روی شناخت، تشخیص، درمان های دارویی و جراحی می تواند بسیاری از این مشکلات را که باعث مرگ این بیماران و جراحات ناشی از آن را برطرف کند.

دبیرعلمی چهاردهمین کنگره بین المللی صرع اضافه کرد: این کنگره 4 الی 6 بهمن‌ماه سال‌جاری در اصفهان به همت اساتید، پژوهشگران و نخبگان متخصص مغز و اعصاب ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره برگزاری یک نشست علمی صمیمی جهت تبادل آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها در زمینه درمان صرع است و کمیته علمی این کنگره یک سال زمان جهت برنامه ریزی صرف کردند تا بتوانند کنگره ای شایسته با همکاری ارزشمند انجمن های علوم مغز و اعصاب ایران و انجمن صرع ایران برگزار کنند.

دبیرعلمی چهاردهمین کنگره بین المللی صرع با اشاره به اینکه در کنار این همایش نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای دارویی و تکنولوژی در زمینه درمان صرع برگزار می‌شود، گفت:امید است که بتوانیم با ایجاد فضایی مناسب و کار آمد با بهره گیری از مشارکت فعال و اظهار نظر همه شرکت کنندگان فرصتی را فراهم آورده تا مرزهای علم پزشکی را در درمان صرع به پیش برانیم و با ارائه " درمان جدید، یک زندگی جدید " را به بیماران اهدا کنیم.

مهوری گفت: برای رسیدن به این مهم تلاش شده تا علاوه بر دعوت از نخبگان و متخصصان ایرانی با دعوت از همکاران و پژوهشگران با تجربه ازکشورهای مختلف آمریکا، کانادا، اروپا و استرالیا با ایراد سخنرانی های ارزشمند فضایی بین المللی برای تبادل آخرین درمان ها، فناوری ها و تکنولوژی های روز دنیا فراهم شود.

به گفته وی برگزاری این کنگره بدون یاری همکاران عزیزمان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، انجمن علوم اعصاب ایران، انجمن صرع ایران و اتحادیه جهانی علمی مبارزه با صرع (ILAE) شاخه ایران، میسر نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha