سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین می‌گوید در صورتی که اذن اجرای حکم قاتل ستایش قریشی واصل شود، حکم دادگاه را سریع اجرا می‌کنیم.

زمان اجرای حکم قاتل ستایش

سلامت نیوز: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین می‌گوید در صورتی که اذن اجرای حکم قاتل ستایش قریشی واصل شود، حکم دادگاه را سریع اجرا می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، ابوالقاسم مرادطلب در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سئوال که آیا اذن اجرای حکم قاتل ستایش از سوی رئیس دستگاه واصل شده است یا خیر اظهار کرد: هنوز اذن اجرای حکم این پرونده به دست ما نرسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب ورامین اظهار کرد: ما پرونده را برای استیذان ارسال کرده بودیم و ظاهراً استیذان انجام و اذن اجرای حکم صادر شده اما هنوز به دست ما نرسیده است.

مرادطلب اضافه کرد: در صورتی که اذن اجرای حکم قاتل ستایش قریشی واصل شود، تشریفات و مقدمات اجرا را سریع فراهم و حکم را اجرا می‌کنیم. بر اساس این گزارش، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران اخیرا از انجام فرایند استیذان حکم قاتل ستایش خبر داده و گفته است: با توجه به تقاضای اولیا دم برای اجرای حکم،  فرآیند استیذان انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است.  با تدابیر اتخاذی از سوی دادسرای مجری حکم، زمان اجرای حکم مشخص می‌شود.

او گفته که متهم یک محکومیت به قصاص و یک محکومیت به اعدام دارد که حتی در صورت رضایت اولیای دم، مجازات اعدام این فرد به قوت خود باقی می‌ماند. 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختر بچه 6 ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به گفته پدر او یک‌شنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است. با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرارمجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.

قاتل ستایش هم اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.

پزشکی قانونی پیشتر تأیید سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.

0 بهمن سال 95، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد اما فعلاً منتظر تعیین تکلیف دادگاه در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل است.

دادستان ورامین قبلاً درباره آخرین وضعیت اجرای حکم به خبرنگار تسنیم گفته بود: آن طور که خانواده مقتول گفته‌اند، برای اینکه مجبور نشوند تفاضل دیه ناشی از اجرای قصاص را بپردازند، یحتمل قصاص را معلق و بحث اعدام را پیش بکشند. البته در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا آدمیزاد است و امکان دارد تا روز اجرای حکم، تصمیم‌شان تغییر کند و قصاص را اجرا کنند.

مرادطلب تأکید کرده برای اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید، دستگاه قضایی هیچ ورودی به موضوع اخذ گذشت نداشته است و فقط آنچه حکم صادر شده و تصمیم اولیاء‌دم است را اجرا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha