سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 225544

معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش گرایش به مصرف قلیان و کاهش سن مصرف به ویژه در میان دختران و زنان خبر داد و گفت: با مصرف افزایشی قلیان در سطح جامعه و در میان زنان و دختران شاهد افزایش بیماری‌های مزمن تنفسی و کاهش وزن نوزدان متولد شده از مادران قلیانی هستیم.

فروش نخی سیگار ممنوع شود

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت از افزایش گرایش به مصرف قلیان و کاهش سن مصرف به ویژه در میان دختران و زنان خبر داد و گفت: با مصرف افزایشی قلیان در سطح جامعه و در میان زنان و دختران شاهد افزایش بیماری‌های مزمن تنفسی و کاهش وزن نوزدان متولد شده از مادران قلیانی هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رییسی در جلسه مشترک با حضور معاون دادستان کل کشور و نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های متولی اجرای قانون مرتبط با منع فروش و عرضه دخانیات در اماکن عمومی با ارائه گزارشی آماری از آخرین وضعیت مصرف سیگار و قلیان در کشور و هشدار نسبت به افزایش گرایش به مصرف قلیان و سیگار گفت: با افزایش های خیلی بدی در زمینه گرایش به استفاده از قلیان و دخانیات مواجه هستیم و روند رو به رشد بیماری های تنفسی و کاهش وزن نوزادان متولد شده از مادران مصرف کننده دخانیات را شاهدیم.

رییسی گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۰ شاهد افزایش ۴۰ درصدی مصرف دخانیات به ویژه قلیان بوده‌ایم که در این میان مصرف قلیان در بین دختران جوان و حتی نوجوان از ۹دهم درصد به بیش از دو درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مصرف هر قلیان معادل کشیدن ۱۰۰ نخ سیگار است، گفت: سرطان‌زا بودن تنباکوهای معطر شیمیایی کاملا اثبات شده است. سالانه ۵۵ هزار مرگ در کشور بر اثر مصرف دخانیات اتفاق می‌افتد.

بنابر اعلام روابط عمومی دادستانی کل کشور، رییسی در ادامه به موضوع تولید سیگار در کشور اشاره کرد و با اعلام اینکه سالانه ۵۵ میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر سالانه ۹۸ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود که اضافه مصرف آن صادر می‌شود و گویا مطابق برنامه‌ها قرار است به ۱۲۰ میلیارد نخ برسد که اصلا زیبنده نظام نیست.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: زمان دسترسی به سیگار و خرید آن در حال حاضر کمتر از پنج دقیقه است که باید تدبیر شود تا سیگار در معرض دید نباشد و به ویژه فروش سیگار به صورت نخی ممنوع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha