یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:شرایط ترک کردن یک زن معتاد در شهرستان ها بسیار دشوار تر از مردان است و امکاناتی برای ترک آن ها وجود ندارد.

کمپ ترک اعتیاد برای زنان در شهرستان ها وجود ندارد

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:شرایط ترک کردن یک زن معتاد در شهرستان ها بسیار دشوار تر از مردان است و امکاناتی برای ترک آن ها وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،سمیه محمودی با اشاره به رواج اعتیاد در میان زنان گفت: متاسفانه زنان نیز در حال درگیر شدن با انواع مواد مخدر هستند و جای تاسف است که بگوییم این خطر به حدی رسیده که امروز سن مصرف مواد مخدر به سن دانش آموزی رسیده است.

نماینده مردم شهررضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار دقیقی از زنان معتاد نداریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از منابعی که باعث می شود زنان به سمت و سوی مواد مخدر صنعتی گرایش پیدا کنند، آرایشگاههای زنانه است و از خرید و مصرف این گونه مواد مخدر در آرایشگاهها به بهانه لاغری و زیبایی استقبال می کنند.

وی افزود: از سوی دیگر، بعضی از خانواده ها به این موضوع کمتر توجه دارند و متاسفانه شاهدیم که یک خانواده وقتی به محیط های عمومی همچون پارک می روند، در کنار آن ها نیز قلیانی است که همه اعضای خانواده از کودک و نوجوان گرفته تا تا پدر و مادر از این قلیان استفاده می کنند که همین قلیان می تواند برای فرزندان زمینه گرایش به مواد دخانی دیگر و حتی مواد مخدر را فراهم کند.

محمودی درادامه یادآور شد: متاسفانه پدر خانواده زمانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد همسر خود را شریک اعتیاد خود می کند و بیشتر زنانی که به مواد مخدر اعتیاد دارند می گویند که به اصرار و اجبار همسر خود به سمت این مواد کشیده شده اند تا آنها دیگر نتوانند مانع همسر خود شوند و راحت تر به کار خود ادامه دهند که این موضوع نیز باعث شده است که آمار اعتیاد در میان زنان افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ دیگری که برای زنان وجود دارد این است که به دلیل نپذیرفتن و به رسمیت نشناختن اعتیاد بانوان در شهرستان ها و شهرهای کوچک تر با وجودی که برای آقایان کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد وجود دارد اما در این مناطق برای زنان این کمپ ها وجود ندارد و به همین علت شرایط ترک کردن یک زن معتاد در شهرستان ها بسیار دشوار تر از مردان است و امکاناتی برای ترک آن ها وجود ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسانه ملی می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه کاهش اعتیاد داشته باشد و با برنامه های تبلیغی برای این موضوع فرهنگ سازی کند، ضمن اینکه آموزش  و پرورش مهم ترین نهادی است که می تواند در زمینه آموزش به دانش آموزان و والدین آن ها نقش آفرین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha