عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قاچاق به طورکلی به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است،گفت: جمع قاچاق تجهیزات پزشکی، دارو و لوازم بهداشتی در کشور ۴۰۰ میلیون دلار است.

قاچاق۴۰۰ میلیون دلاری کالاهای بهداشتی و پزشکی به کشور

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه قاچاق به طورکلی به میزان ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است،گفت: جمع قاچاق تجهیزات پزشکی، دارو و لوازم بهداشتی در کشور ۴۰۰ میلیون دلار است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،محمدنعیم امینی فرد، در خصوص اظهارات رییس پلیس آگاهی تهران مبنی بر اینکه لوازم بهداشتی پس از تجهیزات رایانه ای بیشترین پرونده قاچاق را در کشور تشکیل می دهد،گفت: قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی در همه کشورها درصدی وجود دارد، اگر میزان قاچاق تجهیزات پزشکی، دارو کالاهای بهداشتی درکنار هم مورد توجه قرار گیرد؛ حدود 400 میلیون دلار در سال قاچاق از این بخش صورت می گیرد.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه نظارت برارایه کنندگان کالاهای بهداشتی باید با دقت انجام شود، افزود: به طورحتم هرکالای بهداشتی باید دارای شناسه مشخصی بوده و با کالاهای بدون شناسه برخورد قانونی شود، ضمن اینکه باید گمرک تخصصی برای جلوگیری از ورود کالاهای بهداشتی و پزشکی تخصصی قاچاق به کشور ایجاد شود؛ زیرا گمرک فعلی در حال حاضر نوع بسیاری از کالاهای بهداشتی را تشخیص نمی دهد.

وی تاکید کرد: همچنین در مراکز ارایه کننده کالاهای بهداشتی و درمانی باید تجهیزات پزشکی دارای شناسنامه مشخص باشند، البته اقدامات و نظارت ها را نمی توان ضعیف قلمداد کرد؛ چرا که میزان قاچاق از 25 میلیارد دلار در سال به 10 تا 12 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه کاهش صفر درصدی قاچاق هم امکان پذیر نیست، اما اینکه به میزان 30 تا 40 درصد میزان کالای قاچاق در کشور کاهش پیدا کرده یعنی اقداماتی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مبادی ورودی و مرزها برای کاهش میزان قاچاق باید به صورت هوشمندانه ساماندهی شود، گفت: پیشنهاد می شود که مسئولان برنامه های قاطعانه تری  را برای مقابله با این معضل اجرایی کنند.

لازم به ذکر است، رئیس پلیس آگاهی ناجا با تشریح اقدامات مرکز مبارزه با قاچاق سازمان یافته پلیس آگاهی گفت: بعد از تجهیزات رایانه ای، لوازم بهداشتی بیشترین پرونده های قاچاق کشور را تشکیل می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha