سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 225565

حالت خواب شما می‌تواند با چیزهایی همچون کمردرد، خروپف و تعداد بیدار شدن‌ها در حین خواب شبانه در ارتباط باشد. حتی حالت خواب شما می‌تواند بیانگر چیزهایی در مورد شخصیت شما نیز باشید.

حالات خواب شما نشانه چیست؟

سلامت نیوز: حالت خواب شما می‌تواند با چیزهایی همچون کمردرد، خروپف و تعداد بیدار شدن‌ها در حین خواب شبانه در ارتباط باشد. حتی حالت خواب شما می‌تواند بیانگر چیزهایی در مورد شخصیت شما نیز باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید، بر همین اساس در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که حالت خواب چگونه می‌تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد و بیانگر شخصیت شما باشد.


خوابیدن روی شکم
آیا معمولا روی شکمتان می‌خوابید؟ اگر این‌گونه است، آیا در خوابیدن مشکلاتی دارید؟ این حالت خواب نمی‌تواند برای شما سودمند باشد. وقتی‌که روی شکمتان می‌خوابید، بیشتر در معرض احساس بی‌قراری قرار دارید. علاوه بر این، خوابیدن روی شکم می‌تواند باعث کشیدگی گردن یا قسمت تحتانی کمر شود. باوجوداین، اگر معمولا روی شکم خود می‌خوابید، توصیه می‌شود که از یک بالشت بسیار نرم استفاده کنید یا از هیچ بالشتی استفاده نکنید تا به گردن شما فشار وارد نشود.
حالت شکم: سقوط آزاد. به‌طورکلی حدود 7 درصد از جمعیت جهان روی شکم خود می‌خوابند و این حالت خواب می‌تواند بیانگر شخصیت فرد نیز باشد. بر اساس نتایج بعضی از تحقیق‌ها افرادی که روی شکم می‌خوابند و دست‌های خود را در اطراف یا زیر بالشت قرار می‌دهند، افرادی اجتماعی و خونگرم هستند. علاوه بر این، چنین افرادی زیاد انتقادپذیر نیستند.


خوابیدن به پشت
این حالت می‌تواند منجر به درد کمر در بعضی از افراد شود. و اگر کمردرد داشته باشید، خوابیدن در این حالت می‌تواند درد کمر را بدتر کند. علاوه بر این، اگر در حین خواب خروپف می‌کنید یا دچار قطعی تنفس می‌شوید خوابیدن در این حالت می‌تواند باعث بدتر شدن این مشکلات شود. اگر یکی از این مشکلات رادارید و نمی‌توانید به شیوه‌ای از شر آن‌ها رها شوید به پزشک خود مراجعه کنید تا در درمان مشکلتان به شما کمک کند.
حالت کمر: سرباز. حدود 8 درصد از مردم جهان به این حالت خواب علاقه‌مند هستند. در این حالت فرد به پشت خود می‌خوابد و دست‌هایش کنار بدنش قرار می‌گیرند. بعضی از تحقیق‌ها می‌گویند که افراد علاقه‌مند به این حالت خواب معمولا افرادی ساکت هستند و از دیگران کناره می‌گیرند. علاوه بر این، چنین افرادی از خودشان و دیگران انتظار زیادی دارند.
حالت کمر: ستاره دریایی. حدود 5 درصد از مردم جهان این‌گونه می‌خوابند. در این حالت فرد روی کمر خود می‌خوابد و دست‌هایش در بالای سرش قرار می‌گیرند. بر اساس نتایج بعضی از تحقیق‌ها، چنین افرادی معمولا شنونده‌های خوبی هستند و نمی‌خواهند که مرکز توجه باشند.


خوابیدن به پهلو
برای خوابیدن به پهلو شیوه‌های زیادی وجود دارند، اما راحت‌ترین شیوه این است که به پهلو بخوابید و زانوهای خود را اندکی به سمت قفسه سینه خم کنید. به این حالت خوابیدن حالت جنینی نیز می‌گویند.
حالت پهلو: جنینی. حدود 40 درصد از مردم جهان این‌گونه می‌خوابند. این حالت خواب مرسوم‌ترین حالت خواب در میان خانم‌ها است، به‌طوری‌که تعداد خانم‌هایی که به این حالت می‌خوابند دو برابر تعداد مردهای علاقه‌مند به این حالت خواب است. نتایج بعضی از تحقیق‌ها نشان می‌دهند که چنین افرادی خونگرم، صمیمی و حساس هستند، اما در اطراف خود یک پوسته حافظتی دارند.
حالت پهلو: تنه درخت. در این حالت فردی که به پهلو خوابیده است دست‌هایش روی یا کنار پهلوهایش است. حدود 15 درصد از مردم جهان به‌مانند یک‌تنه درخت می‌خوابند. نتایج بعضی از تحقیق‌ها می‌گویند که چنین افرادی اجتماعی، آسان‌گیر و زودباور هستند.
حالت پهلو: آرزومند. حدود 13 درصد از مردم جهان به این حالت می‌خوابند. در این حالت پهلو دست‌های فرد به بیرون و جلوی بدنش قرار دارند. نتایج بعضی از تحقیقات نشان می‌دهند که چنین افرادی روشن‌فکر، اما شکاک هستند و وقتی‌که تصمیمی را می‌گیرند روی آن پافشاری می‌کنند.
حالت پهلو: قاشقی. وقتی‌که بدنتان نزدیک بدن همسرتان است به تعداد بیشتری از خواب برمی‌خیزید، اما در آغوش گرفتن همسر می‌تواند برای شما خوب باشد. در آغوش گرفتن همسر باعث می‌شود که بدن شما یک ماده شیمایی به نام اکسیتوسین (oxytocin) ترشح کند که می‌تواند استرس شمارا کاهش دهد، شمارا به همسرتان پیوند دهد و به خواب سریع‌تر شما کمک کند.


اگر خروپف می‌کنید
برای کاهش سطح سروصدا در طول خواب شبانه، حالت پهلو بهترین حالت است. اگر دوست دارید که روی کمرتان بخوابید، استفاده از چند بالشت می‌تواند در کاهش سروصدا موثر باشد. اگر خروپف شما باعث به نفس‌نفس افتادن شما یا احساس خستگی در روز بعد می‌شود یا اگر خروپف شما باعث بیدار شدن خودتان یا همسرتان می‌شود به پزشک خود مراجعه کنید. خروپف با صدای بلند می‌تواند نشانه‌ای از آپنه خواب یا قطعی تنفس در حین خواب باشد. چنین مشکلی می‌تواند منجر به سکته مغذی، فشارخون بالا و بیماری قلبی شود.


اگر کمردرد دارید
اگر مبتلابه کمردرد هستید حالت پهلو بهترین حالت برای خوابیدن شما است. برای اینکه فشار روی باسن‌ها و کمر خود را کاهش دهید می‌توانید بالشتی رابین پاهای خود قرار دهید. اگر فردی هستید که معمولا به پشت می‌خوابید می‌توانید یک بالشت را زیر زانوهای خود قرار دهید تا انحنای طبیعی کمر خود را حفظ کنید.
اگر باردار هستید
درصورتی‌که باردار هستید، حالت پهلو معمولا حالت راحت‌تر و سالم‌تری برای شما و کودکتان است. و اگر روی پهلوی چپ خود بخوابید بهتر است، چون در این حالت خون و مواد مغذی بیشتری به بدن شما رسانده می‌شود. اگر کمردرد دارید، زیر شکم خود بالشتی قرار دهید تا وزن را تحمل کند. علاوه بر این، خم کردن زانوها و قرار دادن یک بالشت بین زانوها نیز می‌تواند سودمند باشد.


تشک شما باید چگونه باشد؟
تشکی که مناسب با حالت خواب و بدن شما باشد می‌تواند برای شما سودمند باشد. تشک باید به حدی سفت باشد که کمر و حالت خواب شما را تحمل کند و علاوه بر این تشک باید به حدی نرم باشد که متناسب با فرم بدن باشد. به‌طورکلی، یافتن یک تشک خوب به این آسانی نیست و به همین دلیل بعضی از مغازه‌های تشک فروشی به مشتری خود اجازه می‌دهند که برای چند هفته از یک تشک استفاده کنند تا از مناسب یا نامناسب بودن آن برای خود مطمئن شوند.
منبع:WebMD

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha