سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 225572

امروزه بیشتر محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست حاوی آویشن هستند. با توجه به خاصیت‌های ضدقارچی و ضدعفونی‌کننده آویشن، این گیاه در تهیه دهان‌شویه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص آویشن

سلامت نیوز: امروزه بیشتر محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست حاوی آویشن هستند. با توجه به خاصیت‌های ضدقارچی و ضدعفونی‌کننده آویشن، این گیاه در تهیه دهان‌شویه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، امروزه بیشتر محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست حاوی آویشن هستند. با توجه به خاصیت‌های ضدقارچی و ضدعفونی‌کننده آویشن، این گیاه در تهیه دهان‌شویه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آویشن، یکی از گیاهان دارویی است که در خانواده نعناع قرار می‌گیرد، اما تفاوتش با نعناع به‌راحتی قابل تشخیص است. دامنه استفاده از آویشن واقعا وسیع و چشمگیر است و تعداد گونه‌های آن هم به بیش از ۴۰۰ گونه می‌رسد. مصریان باستان از آویشن برای مومیایی کردن مردگان و یونانیان باستان هم از آن به‌عنوان بخور خوش‌بو استفاده می‌کرده‌اند. امروزه دانشمندان، اطلاعات بسیار زیادی درباره آویشن دارند و این گیاه دارویی به یکی از اجزای اصلی در پخت غذاها تبدیل شده است.

مقابله با آکنه
اگر از خریدن و استفاده محصولات ضدآکنه خسته شده‌اید و هیچ نتیجه‌ای از آن‌ها نمی‌گیرید، بهتر است به آویشن توجه کنید. آویشن، خاصیت ضدباکتریایی ویژه‌ای دارد و به‌گفته محققان در آینده می‌توان از آن به‌عنوان یکی از ترکیبات ضدآکنه استفاده کرد.

کاهش فشار خون
یکی از گونه‌های آویشن که در افغانستان و پاکستان یافت می‌شود، Thymus linearis Benthنام دارد. محققان می‌گویند که عصاره این گونه آویشن، ضربان قلب را به‌طور چشمگیری در موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به بیماری فشار خون بالا، کاهش می‌دهد و همچنین قادر است که کلسترول خون را پایین بیاورد. یکی از بهترین راه‌ها برای بهره‌مند شدن از این فایده آویشن، استفاده از آن به‌جای نمک در پخت غذاها است.

تسکین و توقف سرفه
عصاره آویشن که از برگ آن گرفته می‌شود، معمولا به‌عنوان نوعی درمان طبیعی برای مقابله با سرفه به‌کار می‌رود. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ترکیب برگ‌های آویشن با پیچک، هم سرفه و هم سایر علائم برونشیت را تسکین می‌دهد. دفعه بعدی که به گلودرد و سرفه مبتلا شدید، حتما چای آویشن بنوشید.

تقویت سیستم ایمنی بدن
دریافت همه ویتامین‌های مورد نیاز بدن از طریق مواد غذایی، آن هم به‌صورت روزانه، ‌واقعا کار سختی است. خوش‌بختانه، آویشن سرشار از ویتامین C است و همچنین منبع خوبی برای دریافت ویتامین A محسوب می‌شود. اگر احساس کردید که درحال مبتلا شدن به سرماخوردگی هستید، مصرف چای آویشن می‌تواند به بهبودی سریع‌تر شما کمک کند. در کنار این‌ها، آویشن حاوی این عناصر نیز هست: مس، فیبر، آهن و منگنز.

خوش‌بوکننده
امروزه بیشتر محصولات ارگانیک و طبیعی مراقبت از پوست حاوی آویشن هستند. با توجه به خاصیت‌های ضدقارچی و ضدعفونی‌کننده آویشن، این گیاه در تهیه دهان‌شویه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. آویشن حتی در تولید دئودورانت‌های طبیعی نیز کاربرد دارد.

تقویت‌کننده خلق‌وخو
عصاره آویشن معمولا برای عطردرمانی و کسب آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد و این کاربرد بیش از همه به نوعی ترکیب فعال در آویشن به نام کارواکرول ارتباط دارد. محققان در سال ۲۰۱۳ میلادی متوجه شدند که کارواکرول، فعالیت‌های نورنی در مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر افزایش احساس رضایت از زندگی، خلق‌وخوی افراد را هم تقویت می‌کند. پس استفاده منظم از عصاره آویشن می‌تواند احساسات مثبت را زیاد کند و باعث بهبودی در وضعیت خلق‌وخو شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha