رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ورود سازمان برنامه و بودجه به رفع مشکل نقدینگی حوزه دارو خبر داد و گفت: بدهی بیمه ها به صنعت دارو منجر به رکود در این بخش شده است.

طلب ۴۰۰۰میلیاردی صنعت دارو از بیمه ها/ورود سازمان برنامه و بودجه

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از ورود سازمان برنامه و بودجه به رفع مشکل نقدینگی حوزه دارو خبر داد و گفت: بدهی بیمه ها به صنعت دارو منجر به رکود در این بخش شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، علی نوبخت حقیقی در خصوص آخرین شرایط از تعیین تکلیف بدهی بیمه ها به صنعت دارویی کشور، گفت: صنعت دارویی کشور به دلیل عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه ها به داروخانه ها، شرکت های پخش و واحدها ی تولیدی درحال حاضر دچار مشکلاتی، از جمله نبود نقدینگی به میزان کافی شده است.

وی از ورود سازمان برنامه و بودجه به موضوع بدهی بیمه ها و حل مشکلات دارویی کشورخبر داد و افزود: طبق گفته مسئولان سازمان غذا و دارو این بخش درحال حاضر حدود ۴ هزار میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد ، بنابراین مقرر شده  معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغی را برای رفع مشکلات نقدینگی حوزه دارو به این بخش اختصاص دهد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به رکود به وجود آمده در حوزه دارویی کشور، افزود: در جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان با مسئولان جدید سازمان غذا و دارو تصمیمات قابل قبولی در جهت رفع مشکلات موجود اتخاذ شد، البته کمیته هایی نیز در کمیسیون در حوزه دارو تشکیل شده است؛ بنابراین امیدواریم با تغییرات مدیریتی در سازمان غذا و دارو و فعالیت کمیسیون بخشی از مشکلات حل شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha