بیماری‌های تنفسی نظیر آسم و آلرژیتحت تأثیر عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، دودسیگار و مصرف گروهی از مواد غذایی تشدید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا ،دكتر نجمی رئیس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: آسم از جمله بیماری‌های شایعی است كه برای تمامی گروه‌های سنی از شیرخوارگی تا كهولت، مشكلات زیادی را ایجاد كرده و این بیماری در میان گروه‌های سنی مختلف، به خصوص كودكان افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: فرزندانی كه والدین آنها مبتلا به بیماری آسم و یا سابقه فامیلی آلرژی‌های فصلی و اگزما را داشته باشند برای گرفتن آسم مستعدتر هستند.
دكتر نجمی بهترین راه كاهش علائم آسم و آلرژی را شناسایی مواد حساسیت‌زا دانست و گفت: پیشگیری از مواد حساسیت‌زا و مواردی همچون گرد و غبار، آلودگی هوا و مصرف گروهی از مواد غذایی، بهترین راه برای جلوگیری از بروز حملات آسم است.
به گفته وی، افزایش تعداد تنفس، خس خس سینه، گرفتگی سینه، سرفه و تولید خلط از علایم بیماری آسم است.  
رئیس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت با اشاره به این كه داروهای ضدآسم گوناگون است و برای استفاده از هركدام باید كار كرد آن را شناخت، تصریح كرد: بسیاری از افراد مبتلا به آسم داروها را خودسرانه و بدون نظارت پزشك استفاده می‌كنند كه این امر باعث حاد شدن این بیماری در افراد می‌شود.
وی خاطرنشان كرد: استعمال داروهای ضد آسم از طریق استنشاق به نظر خیلی ساده است اما در حقیقت این چنین نیست اگر در مصرف این نوع دارو اشتباهی صورت گیرد در خیلی از موارد حاد و خطرناك شدن بیماری را در پی خواهد داشت به همین منظور تعلیم دادن در زمینه این كه داروهای آسمی را بشناسند و طریقه درست مصرف كردن دارو را بدانند در بهبودی این بیماران مؤثر است و همچنین موفقیت درمان آسم رابطه مستقیم با پذیرش دارو و عمل صحیح به توصیه‌های پزشك را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha