تماشای فیلم های ترسناک گاهی اوقات ممکن است باعث شود فرد احساس ترس کند و بسیار وحشت زده شود. اگر پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ترسان و یا مضطرب شدید، تصدیق و صحبت کردن در مورد آنچه که شما را ترسانده است روشی است که می تواند با ترس خود روبرو شوید. در مورد مبارزه با ترس پس از دیدن فیلم های ترسناک منطقی برخورد کردن نیز یک روش موثر است.

سلامت نیوز: تماشای فیلم های ترسناک گاهی اوقات ممکن است باعث شود فرد احساس ترس کند و بسیار وحشت زده شود. اگر پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ترسان و یا مضطرب شدید، تصدیق و صحبت کردن در مورد آنچه که شما را ترسانده است روشی است که می تواند با ترس خود روبرو شوید. در مورد مبارزه با ترس پس از دیدن فیلم های ترسناک منطقی برخورد کردن نیز یک روش موثر است.

فیلم ترسناک

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فردا نیوز؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: تماشای فیلم های ترسناک گاهی اوقات ممکن است باعث شود فرد احساس ترس کند و بسیار وحشت زده شود. اگر پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ترسان و یا مضطرب شدید، تصدیق و صحبت کردن در مورد آنچه که شما را ترسانده است روشی است که می تواند با ترس خود روبرو شوید. در مورد مبارزه با ترس پس از دیدن فیلم های ترسناک منطقی برخورد کردن نیز یک روش موثر است.

یک روش دیگر که می توانید امتحان کنید این است که ذهنتان را نسبت به فیلمی که دیده اید منحرف کنید. تماشای یک فیلم و یا متن خنده دار می تواند به کمک تان بیاید. در چنین شرایطی می توانید دست به کارهایی بزنید که برای شما آرامش به همراه می آورند و می توانند تمرکزتان را بالا ببرد. طراحی اتاق خواب نیز می تواند به شما کمک کند تا شب آرامی داشته باشید.

1. چیزهایی را که از آن می ترسید، را تایید کنید


پس از تماشای یک فیلم ترسناک، ممکن است درباره زامبی ها، ارواح، قاتلان سریالی و یا بسیاری از چیزهای ترسناک دیگر نگران شوید. درباره چیز هایی که از آنها ترسیده اید فکر کنید و ترجیحا سعی کنید آن ها را اذعان کنید. تشخیص آنچه که شما را ترسانده است می تواند به شما کمک کند تا با آن ترس به صورت منطقی برخورد کنید. (البته این روش ممکن است برای همه کارایی ندارد.)


2. صحبت کردن در مورد چیزهایی که از آن می ترسید


صحبت کردن و بیان احساسات خود با شخص دیگر درباره چیز که از آن می ترسید، می تواند برای شما مفید باشد. شما می توانید درباره چیزی که می ترسید با خواهر، برادر، والدین و یا دوستان خود صحبت کنید. ترجیحا در مورد انتخاب مخاطب خود دقت کنید. شخصی که مخاطب شما است باید نقش حمایت کننده داشته باشد و بتواند برای شما شفاف سازی کند و درباره صحنه های ناراحت کننده برای شما توضیح دهد.


شما می توانید به اتاق خواهر و یا برادر خود بروید و به آنها بگوئید: من از فلان شخصیت فیلم ترسناک می ترسم چرا که فکر می کنم همان بلاها را سر من هم بیاورد. در چنین مواردی برادر و یا خواهر بزرگ تر می توانند شما را آرم کنند و به نحوی به شما کمک کنند که درعالم واقعیت از چنین چیز هایی خبری نیست.


3. در مورد آنچه که شما را ترسانده است منطقی باشید


به یاد داشته باشید سطح ایمنی خانه شما با قبل از دیدن فیلم های ترسناک تغییری نکرده است همان ایمنی که وجود داشت، بعد از دیدن این چنین فیلم هایی نیز پا برجا خواهد ماند. به خودتان بگویید که این یک فیلم بود، نه واقعیت و سازندگان آن عمدا برای ترساندن مخاطبانشان آن را ترسناک ساخته اند. بیاد داشته باشید 100 ها نفر شبانه روز با صرف هزینه های بالا برای ساخت چنین فیلم هایی زحمت کشیده اند البته میلیون ها دلار صرف ساخت لباس، آرایش و افزودن جلوه های ویژه برای ایجاد صحنه های ترسناک و وحشت آور هزینه شده است. چنین دیدگاهی باعث می شود تا شما به حقیقت موضوع نزدیکتر شوید در چنین مواردی استفاده از یک تفکر منطقی برای رهایی از ترس و وحشت بکارتان خواهد آمد.


اگر چه در فیلم ها از صحنه های ترسناک و وحشت آور استفاده می کنند هیچ کدام از این صحنه ها در دنیای واقعی جایی ندارد.


4. بر ترس خود غلبه کنید


بهترین راه برای غلبه بر ترس این است که با آن برخورد کنید. سعی کنید در مواقعی که بعد از دیدن فیلم های ترسناک از چیزی که ترسیده اید، خود را با آن مواجه کنید. به عبارتی خود را در معرض چیزی که از آن می ترسید قرار دهید. در چنین مواقعی نفس عمیق بکشید. حتی اگر باز هم ترس به سراغ تان آمد به خودتان قوت قلب بدهید. صحبت کردن با خودتان می تواند موثر واقع شود.


به عنوان مثال، اگر بعد از تماشای یک فیلم ترسناک از تاریکی ترسیدید، چراغ های درون اتاق خود را خاموش کنید. سعی کنید چند دقیقه قبل از روشن کردن چراغ ها در تاریکی بنشینید تا خیالتان راحت شود که هیچ چیزی برای صدمه زدن به شما وجود ندارد. این کار ترس و دلهره از محیط تاریک را نیز، از وجودتان پاک می کند.
شاید بعد از دیدن برخی فیلم های ترسناک درباره حشراتی چون، عنکبوت ها که بی اندازه بزرگ می شوند و یک شهر را به آشوب می کشند. دچار ترس و دلهره شوید، بهتر است یک عنکبوت زنده را با حفظ احتیاط شاید سمی باشد را بررسی کنید و به خودتان بگوید در دنیایی که ما زندگی می کنیم چنین جهشی در واقعیت امکان پذیر نیست، این کار باعث می شود وحشت حمله عنکبوت ها در هنگام خواب کمتر شود.


5. فیلم ها را با پشت صحنه ببینید


تماشای فیلم به همراه پشت صحنه آن به شما کمک می کند تا خنده های و رفتار های بامزه ای که در پشت صحنه بین بازیگران رخ دهد را ببینید این شوخی ها عملا در هنگام پخش فیلم به شما نشان داده نمی شود. دیدن پشت صحنه فیلم های ترسناک واقعیت این چنین فیلم هایی را برای شما آشکار می کند که چگونه با استفاده از جلو های ویژه می توانند باعث ترساندن شما شوند. با دیدن پشت صحنه فیلم ها، عملا می فهمید که چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.


شما همچنین می توانید از افزودنی های موجود در فیلم هم چون مصاحبه با بازیگران، و یا کلیپ های کوتاه درباره نحوه ساخت فیلم، نحوه آماده سازی لباس ها و نحوه آرایش کردن بازیگران در شخصیت ها مختلف را ببینید، تا با شخصیت واقعی هر کدام از بازیگران بیشتر آشنا شوید و خیالتان از وحشی و خطرناک نبودنشان راحت شود.
اگر فیلمی را که مشاهده می کنید پشت صحنه و یا مصاحبه با بازیگران خود را ندارد با یک سرچ ساده در اینترنت می توانید به پشت صحنه فیلمی را که قرار است نگاه کنید دست یابید.

منحرف کردن خود


6. دیدن فیلم خنده دار بعد از تماشای فیلم ترسناک


اگر قرار است تحت تاثیر فیلم های ترسناک قرار نگیرید بهتر است بعد از دیدن این چنین فیلم هایی یک فیلم کمدی نیز مشاهده کنید. دیدن یک فیلم کمدی و یا هر نمایش خنده دار دیگری می تواند شما را از فضای فیلم ترسناک بیرون بیاورد.اگر فیلم های طنز را با دقت نگاه کنید می توانند نگرش و خلق و خوی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهند. خندیدن در هنگام دیدن فیلم های خنده دار ذهنیت تان نیز تغییر ایجاد می کند این تغییرات می توانند به کمک تان بیایند تا صحنه های فیلم های ترسناک را از یاد ببرید.


7. مرور آنلاین شبکه های اجتماعی


بعد از دیدن فیلم های ترسناک گوشی و یا کامپیوتر خود را روشن کنید به به دنبال شبکه های اجتماعی باشد. معمولا تعداد بسیار زیادی فیلم و کلیپ خنده دار در چنین شبکه هایی وجود دارد. حتی شما می تواند به وب سایت مورد علاقه خود سر بزنید و در مورد چیز هایی غیر از فیلم و مواردی که شما را آرام می کنند باشید. این کار شما را از حال و هوای فیلم های ترسناک دور کرده و ذهنیت شما را عوض می کند.


8. چت کردن با دوستان


چت کردن با دوستان و سر زدن به پروفایل های آنلاین شان می تواند فضای ترس حاکم بر شما را از بین ببرد.


9. خواندن کتاب


وقتی فیلم ترسناکی را مشاهده کردید با خواندن کتاب بعد از دیدن فیلم می توانید روحیه خود را عوض کنید. البته به دنبال کتاب های جناحی و ترسناک نباشید این کار می تواند روحیه شما را بدتر کند. توصیه می شود کتاب هایی را بخوانید که به کارتان می آید و یا داستان های جذاب و طنز گونه ای دارد. خواند مجله و روزنامه نیز می تواند ذهنیت تان را عوض کند.


از کسانی که در خواندن کتاب سابقه دارند آمار کتاب های طنز و بامزه را بگیرد حتی با سرچ کردن در اینترنت نیز می توانید یک آمار جامع از کتاب های مختلف را تهیه کنید.


10. گوش دادن به موسیقی


گوش دادن به یک موسقی که دوستش دارید می تواند روحیه تان را تحت تاثیر قرار دهد در هنگام گوش دادن به موسیقی می توانید یکسری کارهایی را نیز انجام دهید. به طور مثال کتابخانه خود را مرتب کنید و یا وسایل بهم ریخته درون اتاق تان را جمع کنید. چنین کارهایی باعث می شوند تا صحنه های فیلم های ترسناک از ذهن تان بیرون بروند.


11. انجام دادن کارهای آرامش بخش


انجام دادن یکسری حرکات از جمله شمارش اجسام، انجام حرکات یوگا و نفس کشیدن عمیق و آرام، می تواند ضربان قلب تان را پایین بیاورد. این کار همچنین به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و از هیجان های کاذب فاصله بگیرید. تمرکز کردن بر روی اعمالی که گفته شد می تواند ذهن تان را از صحنه های فیلم ترسناک دور کند.


12. انجام دادن فعالیتی که نیاز به تمرکز دارد


وقتی شما پازل، جدول کلمات متقاطع و یا سودکو را حل می کنید. نیاز به تمرکز دارید انجام چنین اموری می تواند ترس حاصل از فیلم های ترسناک را از شما دور کند. همچنین انجام دادن تکالیف مدرسه، و بازی کردن با گوشی نیز می تواند تمرکزتان را بالا ببرد. وقتی تمرکزتان بالا رفت خود به خود صحنه های ترسناک از ذهن تان بیرون می رود.


آماده کردن محیط اطراف


13. در اتاق خواب تنها نباشید


در صورت امکان پس از آنکه احساس وحشت می کنید سعی کنید از یکی از اعضاء خانواده بخواهید که شب پیش شما بخوابد. با این شرایط وحشت شما تا حد زیادی کاهش می یابد. اگر امکان نداشت که برادر و یا خواهر و حتی والدین شما در اتاق تان بخوابند سعی کنید شما به اتاق شان بروید. وقتی شخصی پیش شما باشد احساس امنیت بیشتری خواهید کرد در چنین شرایطی ترس و دلهره نیز از شما فاصله خواهند گرفت.


14. باز یا بسته کردن در اتاق


برخی افراد از اینکه در اتاق شان بسته باشد احساس امنیت بیشتری می کنند این در حالی است که برخی دیگر با باز بودن در اتاق احساس امنیت می کنند بسته به نوع رفتارتان در اتاق را یا باز بگذارید و یا ببندید. وقتی دریاره موضوعی احساس امنیت می کنید ترجیحا همان کار را اگر درست باشد انجام دهید. از بسته و قفل بودن پنجره ها مطمئن شوید اکثر افراد بعد از دیدن فیلم های ترسناک با باز بودن پنجره ها مشکل دارند این کار روحیه شان را ضعیف تر می کند. این گونه افراد با باز بودن پنجره ها احساس ناامنی شان بیشتری می کنند.


15. راحت باشید


سعی کنید بعد از دیدن فیلم های ترسناک آرامش خود را حفظ کنید. از لباس های راحت در هنگام خوابیدن استفاده کنید بالش زیر سر خود را تنظیم کنید و به آرمی زیر پتو قرار بگیرید. سعی کنید قبل از خوابیدن درجه بخاری را در فصل سرما و درجه کولر را در فصل گرما تنظیم کنید. و قبل از خوابید به چیزهایی که دوست دارید فکر کنید از توجه به اطراف اتاق خوداری کنید و با خیال آرام به خواب بروید.


منبع: wikihow

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • آزش ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    10 1
    سلام من دختر ۵ ساله ای دارم که حدود ۸ ماه قبل یک فیلم ترسناک (ادوارد دست قیچی، با بازی جانی دپ) را دیده و هنوز درگیر آن است . بخصوص شبها هنگام خواب از ترس حتی به اتاق خودش هم نمیرود ، چه برسد به آنکه تنها بخواهد آنجا بخوابد. آیا راهکاری برای غلبه بر آن ترس وجود دارد؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید