یک نماینده مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع همپوشانی بیمه های درمانی در مجلس خبر داد و گفت: شرایط نامناسب صندوق های بیمه ای موجب شده تا مساله همپوشانی بیمه ای نادیده گرفته شود.

آخرین وضعیت همپوشانی بیمه‌های درمانی در مجلس

سلامت نیوز:یک نماینده مجلس شورای اسلامی از بررسی موضوع همپوشانی بیمه های درمانی در مجلس خبر داد و گفت: شرایط نامناسب صندوق های بیمه ای موجب شده تا مساله همپوشانی بیمه ای نادیده گرفته شود.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،رسول خضری با اشاره به همپوشانی بیمه ای در کشور اظهارداشت: در حال حاضر همپوشانی بیمه ای بسیار زیاد است و برخی افراد از چندین دفترچه بیمه درمانی استفاده می کنند که لازم است روشی برای کنترل همپوشانی ها در حوزه بیمه درمانی اتخاذ شود اما هنوز این ضعف در سیستم بیمه ای حوزه سلامت وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه رفع همپوشانی بیمه ای به جلوگیری از هدررفت منابع کمک می کند، گفت: وقتی هنوز شاهد همپوشانی بیمه ای در بیمه های درمانی تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه سلامت هستیم یعنی زیرساخت شبکه ملی سلامت به طور کامل آماده نیست چرا که تکمیل شبکه سلامت می تواند از همپوشانی بیمه ها نیز جلوگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به شرایط نامناسب صندوق های بیمه ای بیان کرد: درحال حاضر با شرایط نامناسب درحوزه بیمه روبرو هستیم و بیمه ها به شدت به حوزه سلامت بدهکار هستند که این موضوع تاثیر بسیاری در ارائه خدمات به مردم دارد از طرفی داروخانه ها در تأمین داروی مورد نیاز بیماران نیز در شرایط فعلی با مشکل روبرو شده اند که امیدواریم با ایجاد زیرساخت های شبکه ملی سلامت بتوان این مشکلات را حل کرد.

خضری همچنین با تأکید بر کارآمدی بیمه های درمانی نیز گفت: بیمه ها باید کارآمد شوند و نواقص سازمان های بیمه گر رفع شود. وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت می بایست کارآمدسازی بیمه ها را در نظر می گرفت چرا که اجرای این طرح بدون در نظر گرفتن تجمع بیمه و یکدستی بیمه ناقص است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت باید به میزان کارایی بیمه ها توجه کند، ضمن اینکه در اجرای طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم باید موارد مهمی چون تجمیع بیمه های درمان طبق سیاست های کلی نظام سلامت مد نظر قرار گیرد تا همه مردم به شکل یکسان از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha