سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 226100

زن ٧٤ساله‌ای که به دلیل بدهی ١٥‌میلیون‌تومانی زندانی شده ‌بود، با کمک خیران موفق به پرداخت بدهی خود شده و از زندان آزاد شد.

زن ٧٤ساله با کمک خیران از زندان آزاد شد

سلامت نیوز: زن ٧٤ساله‌ای که به دلیل بدهی ١٥‌میلیون‌تومانی زندانی شده ‌بود، با کمک خیران موفق به پرداخت بدهی خود شده و از زندان آزاد شد.


به گزارش سلامت نیوز، روزنامه شرق نوشت: در هفته گذشته در صفحه حوادث، گزارشی درباره دین خانمی ٧٤ساله که در زندان قرچک زندانی بود،  منتشر شد؛ دینی که از سال ٨٩ بر گردن این زن بود و به دلیل اینکه این بدهی مشمول مرور زمان هم شده ‌بود، مبلغ آن به ١٥‌ میلیون تومان رسیده بود. سکینه‌خاتون که این پول را از یکی از همسایگان خود قرض کرده بود، توان پرداخت آن را نداشت و به‌همین‌دلیل پس از گذشت هشت سال با مراجعه به زندان قرچک خود را معرفی کرد تا دیگر از ترس پلیس و شکایت مجبور به پنهان‌شدن نباشد.
بلافاصله پس از انتشار این گزارش در روزنامه «شرق»، تماس‌های مختلفی از سوی خیران برای تأمین این مبلغ برقرار شد و مبالغ مختلفی از سوی مردم به حساب اعلام‌شده واریز شد. درنهایت روز چهارشنبه ششم مهرماه سال‌ جاری، نماینده روزنامه «شرق» که این مبلغ را به‌واسطه همراهی هنرمندان و خیران مختلف جمع‌آوری کرده بود، با حضور در زندان قرچک و ملاقات با مسئولان زندان و همچنین سکینه‌خاتون و شاکی وی این پول را در اختیار مراجع زندان قرار داد.
با وجود تلاش‌های مکرر مسئولان زندان، شاکی سکینه‌خاتون حاضر به دادن تخفیف نشد. بنابراین با توجه به احتساب طول مدتی که این پول بر ضمه سکینه‌خاتون بود، مطابق بررسی‌های مسئولان زندان در همان روز مبلغ ١٤‌میلیون‌و صد هزار تومان به شاکی پرداخت  و مابقی نیز به‌عنوان نیم ارش دولتی به صندوق دولت پرداخت شد.
سکینه‌خاتون پس از انجام مراحل قانونی به خانه بازگشت. او در همان سال ٨٩ به علت دو فقره چک شش و سه میلیون‌تومانی راهی زندان شده بود. این زن با کمک ستاد دیه و وام بلاعوض شش میلیون‌تومانی که از این ستاد گرفت،  موفق شد بدهی شش میلیون‌تومانی خود را پرداخت کند. اما هنوز سه میلیون تومان از دینش باقی مانده بود؛ دینی که به دلیل طولانی‌شدن روند پرداخت آن  به ١٥‌ میلیون تومان رسیده‌ بود.
گفتنی است در مدتی که از طریق روزنامه «شرق» این پول برای تأمین دین سکینه‌خاتون در حال جمع‌آوری بود، تماس‌های مکرری از نهادهای دولتی، برای تأمین این پول برقرار شد که ازجمله آنها روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری و چند برنامه تلویزیونی برای پرداخت دین این زن اعلام آمادگی کردند. اما دو روز پس از انتشار این خبر بود که تقریبا مبلغ به صورت کامل تأمین شد. گفتنی است سکینه‌خاتون به واسطه مشکلات فراوان اگر به زندان مراجعه نمی‌کرد،  هرگز توان بازپرداخت این مبلغ را نداشت، حمایت‌های زندان زنان از این زن و پادرمیانی آنها باعث شد او بدون سابقه کیفری به خانه بازگردد. سکینه‌خاتون در همان روز جلسه گرفتن رضایت از شاکی، در گفت‌وگوی کوتاهی، از همه خیران و شهروندانی که او را یاری کردند، تشکر کرد. او گفت در تمام این سال‌ها احساس تنهایی می‌کرده و حالا برایش مسجل شده که دیگر با وجود این مردم تنها نیست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha