رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهم‌ترین عامل تصادفات رانندگی را عامل انسانی دانست.

مرگ روزی ۴۳ نفر در تصادفات در کشور

سلامت نیوز: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مهم‌ترین عامل تصادفات رانندگی را عامل انسانی دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار تقی مهری در همایش یادبود قربانیان حوادث ترافیکی که صبح امروز در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: از سال ۷۷ نخستین آمارهای رسمی از جانباختگان حوادث ترافیکی در کشور جمع‌آوری شد. آمارهایی که نشان می‌دهد از این سال تا پایان سال گذشته، ۴۵۹ هزار نفر در حوادث رانندگی جان خودر ا از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۴.۵ میلیون نفر زخمی شدند، گفت: از حدود یک دهه پیش با اقداماتی که پلیس راهور انجام داد خوشبختانه توانستیم روند افزایش قربانیان حوادث رانندگی را متوقف کرده و علی رغم افزایش تعداد خودروها در هر سال اما تعداد قربانیان در این یک دهه نسبت به سال قبل کاهش یافت.

مهری با بیان اینکه همین تعداد قربانی نیز از نظر ما زیاد  است، گفت: روزانه حدود ۴۳ نفر در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که باید با اقدامات مختلف همین آمار نیز کاهش پیدا کند.

وی مهم‌ترین عامل تصادفات را عامل انسانی دانست و گفت: تصادفات ابعاد و پیامدهای مختلفی دارد که حتی تا سال‌ها و یا حتی پایان عمر در فرد و خانواده فرد تاثیر می‌گذارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه ۱۲۰ هزار تخت فعال بیمارستانی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه آمار مجروحان حوادث رانندگی نیز بالاست به طوری که روزانه درصد قابل توجهی از این اخبار را مجروحان حوادث رانندگی شامل می‌شوند.

مهری با اشاره به پویش‌ها و کمپین‌های مردمی برای ارتقای فرهنگ رانندگی و کاهش آمار تصادفات افزود: قطعا مردم نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی داشته و این کمپین‌ها می‌توانند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشند. پلیس نیز تمام وظایف خود در حوزه فرهنگ‌سازی و برخورد با تخلفات و متخلفین انجام می‌دهد تا تعداد انگشت‌شماری متخلف، ایمنی رانندگان را به خطر نیندازند.

در این مراسم چهره‌های هنری و ورزشی از جمله علی دایی و ... حضور داشتند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha