وزیر بهداشت در دیدار با وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان گفت: امیدوارانه منتظر روزی هستیم که یک بوته خشخاش هم در افغانستان کشت نشود.

منتظر روزی هستیم که حتی یک بوته خشخاش هم در افغانستان کشت نشود
به گزارش سلامت نیوز ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در دیدار با وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان، ضمن بیان این مطلب گفت:  مواد مخدر درد مشترک دو کشور ایران وافغانستان است و ما برای مبارزه با آن همراه و یار کشور افغانستان هستیم.
بنا بر این گزارش در دیدار عصر امروز دکتر مرضیه وحید دستجردی با زرار احمد مقبل بر ایجاد زمینه های تفاهم و همکاری بیشتر برای جلوگیری از کشت، تولید و توزیع مواد مخدر و جلوگیری از افزایش تقاضا و گسترش مراقبت، پیشگیری و درمان معتادان تاکید شد.
وزیر بهداشت در این دیدار با بیان این که کارهای خوبی در کشور افغانستان برای مبارزه با این پدیده شوم انجام گرفته است ولی حضور اشغالگران در این کشور مانعی در جهت به سرانجام رسیدن کارهای بهتر در این زمینه است، گفت:  ایران در راه مبارزه با مواد مخدر بیشترین تعهد را از خود نشان داده است و همکاران من در وزارت بهداشت آماده اند برای آموزش و اطلاع رسانی و انتقال تجربیات خود در راه مبارزه با مواد مخدر همه نوع همکاری را با شما داشته باشند.
وی تجربیات ایران در زمینه کاهش تقاضا، مراقبت، درمان و آموزش معتادان، خانواده ها و جوانان کشورمان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امیدواریم عزم جدی و همت مضاعفی که در کشور افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر به وجود آمده است منجر به انجام کارهای مضاعف و همکاری مشترک در این زمینه شده و نتایج پرباری برای دو کشور و کشورهای منطقه در برداشته باشد.
وی قانون مصوب اخیر در مجلس افغانستان مبنی بر مجازات کشت کنندگان خشخاش را مورد تقدیر قرار داد و بیان داشت: نظارت بیشتر شما بر استان های تولید کننده مواد مخدر سنتی و شیمیایی در افغانستان موجب می شود تلاش های شبانه روزی ما در ایران نیز به نتیجه برسد، زیرا ما هر چقدر هم تلاش کنیم ولی نتوانیم جلوی کشت خشخاش در کشور شما و توزیع مواد مخدر در کشورمان را بگیریم به نتایج مطلوب نمی رسیم.
دکتر دستجردی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم همانطور که هیچ کس در ایران حق کشت حتی یک بوته خشخاش را هم ندارد، به روزی برسیم که در افغانستان هم یک بوته خشخاش کاشته نشود.
گفتنی است وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان و هیات 7 نفره همراه عصر امروز با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دبیر کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان نیز هست دیدار کردند و در خصوص مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر و برنامه های مشترک کاهش تقاضا، مراقبت و درمان معتادان به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در این دیدار که در دفتر وزیر بهداشت انجام شد معاون درمان، قائم مقام امور بین الملل و رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و جمعی از اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر کشورمان نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha