شانس به دنیا آوردن نوزادانی با وزن کمتر از 2 کیلو و 500 گرم در زمان آلودگی هوا بیشتر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز رییس اداره سلامت مادران  گفت: آلودگی هوا، احتمال مسمومیت بارداری را تا 42 درصد افزایش می‌دهد.

دکتر صدیق با بیان این مطلب ادامه داد: آلودگی هوا تاثیرات زیادی بر دوران بارداری می‌گذارد به گونه‌ای که شانس زایمان زودرس را 10 تا 30 درصد بالا می‌برد.» دکتر صدیق با بیان اینکه احتمال زایمان زودرس به گونه‌ای که سن جنین کمتر از 30 هفته باشد نیز از عوارض آلودگی هواست، تاکید کرد: «شانس به دنیا آوردن نوزادانی با وزن کمتر از 2 کیلو و 500 گرم در زمان آلودگی هوا بیشتر می‌شود.

رییس اداره سلامت مادران تاثیر آلودگی هوا را در 3 ماهه اول بارداری بیشتر ذکر کرد و گفت: «مدت زمانی که زنان باردار در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند بر سلامت آنها و جنین‌شان تاثیرگذار خواهد بود.» وی در مورد عوارض آلودگی هوا بر حافظه جنین اذعان داشت: آلودگی هوا به دلیل ایجاد اشکال در تکامل مغز بر IQU نوزاد تاثیر می‌گذارد و سبب کاهش IQU نوزاد می‌شود.

دکتر صدیق ادامه داد: آلودگی هوا، همچنین بر میزان مرگ‌ومیر نوزادان نیز تاثیرگذار خواهد بود به گونه‌ای که میزان مرگ‌ومیر نوزادان را 5 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

رییس اداره سلامت مادران در مورد تاثیر آلودگی هوا بر بروز بیماری‌ها در نوزادان اذعان داشت: آلودگی هواد شانس ابتلای زودرس به انواع بیماری‌ها را افزایش داده بر همین اساس تحقیقات نشان داده آلودگی هوا شانس ابتلای زودرس به بیماری‌های مغزی، تنفسی و گوارش در اوایل زندگی کودکان را افزایش می‌دهد.

رییس اداره مادران وزارت بهداشت در پایان در مورد تاثیر آلوگی هوا بر بروز بیماری‌ها در بزرگسالان خاطرنشان کرد: «ریسک بیماری‌های قلبی و دیابت در بالغان نیز افزایش خواهد یافت، بنابراین توصیه می‌شود زنان باردار خصوصا در سه ماهه اول بارداری، در زمان آلودگی هوا کمتر از منزل خارج شوند.
منبع : سلامت ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha