پزشکان توصیه می‌کنند که مراقبه (مدیتیشن) می‌تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

یک راه‌حل مفید برای پیشگیری از بیماری قلبی

سلامت نیوز:پزشکان توصیه می‌کنند که مراقبه (مدیتیشن) می‌تواند به پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا در این باره می‌گویند: تکنیک مراقبه در صورتی که با روش‌های تایید شده دیگری مانند تغییر سبک زندگی یا مصرف دارو برای کاهش فشار خون و کلسترول همراه شود می‌تواند خطر بروز بیماری قلبی را کاهش دهد.

انجمن قلب آمریکا (AHA) در اولین دستورالعمل خود برای "مراقبه" متذکر شده است که پیش از این بر فوائد این تکنیک به وضوح تاکید نشده چرا که به طور کلی مطالعات و بررسی‌های محدود، کم و با برنامه ریزی‌های ضعیف برای دستیابی به نتیجه قطعی در این حوزه صورت گرفته اما این بار، بازبینی تحقیقاتی این انجمن به این نتیجه رسیده که مراقبه علاوه بر کاهش استرس، مزایا و فواید دیگری نیز دارد.

به گزارش جردن تایمز، دکتر "گلین لوین" از متخصصان اصلی این انجمن می‌گوید: اگرچه ما مراقبه را به عنوان جایگزینی برای روش‌های تایید شده دارویی و سبک زندگی توصیه نمی‌کنیم اما به عنوان یک روش مکمل، سودمند است.

این تکنیک حتی در روش‌های ذهنی و نشسته که تحرک جسمی ندارند نیز می‌تواند با کاهش سطح استرس، اضطراب، افسردگی و نیز با بهبود کیفیت خواب و بهبودی کلی حال عمومی همراه باشد.

همچنین به گفته کارشناسان این شیوه حتی می‌تواند به کاهش فشار خون و ترک سیگار کمک کند اما با این حال جزئیات آن هنوز به اثبات نرسیده و شواهد کافی برای آن در دست نیست و نیازمند به مطالعات بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha