اگر اغلب مواقع دچار عفونت مجاری ادرار (UTIs) می‌شوید، آب بیشتری بنوشید؛ زیرا یافته‌های تحقیقی تازه معلوم کرده است زنانی که روزانه ۱/۵ لیتر آب می‌نوشند، کمتر در معرض خطر عفونت دستگاه ادراری می‌شوند.

خانمها برای پیشگیری از عفونت ناحیه تناسلی، آب بیشتری بنوشند

سلامت نیوز: اگر اغلب مواقع دچار عفونت مجاری ادرار (UTIs) می‌شوید، آب بیشتری بنوشید؛ زیرا یافته‌های تحقیقی تازه معلوم کرده است زنانی که روزانه ۱/۵ لیتر آب می‌نوشند، کمتر در معرض خطر عفونت دستگاه ادراری می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، با توجه به گزارش موسسه ملی دیابت و بیماریهای کلیوی و گوارشی، ۴۰ تا ۶۰ درصد از زنان در مدت زندگی خود حداقل یک بار مبتلا به عفونت و آلودگی مجرای ادراری می‌شوند و در یکی از هر چهار نفر آنها این عفونت بار دیگر تکرار می‌شود؛ مگر آن‌که برای جلوگیری از عفونت، روشهای احتیاطی در پیش گیرند.
به گزارش زی‌نیوز، مجرای موسوم به urethra (عضوی لوله‌مانند که به مثانه متصل است و ادرار از آن قسمت بیرون ریخته می‌شود)، در زنان کوتاهتر از مردان است و محققانی که این پژوهش تازه را انجام داده‌اند گفته‌اند که به دلیل کوتاهی همین مجرا، زنان در برابر ابتلا به عفونتهای دستگاه ادراری-تناسلی آسیب‌پذیرتر از مردانند.
«توماس ام. هوتون»، مدیر بالینی بخش بیماریهای عفونی دانشگاه میامی که در این مطالعه نقش داشته، گفت: «یک راه آسان و مطمئن برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت ناراحت‌کننده و آزاردهنده مجرای ادرار در زنان، نوشیدن آب است».

او افزود: «کوتاهی عضو متصل به مثانه در زنان باعث می‌شود باکتریها از رکتون و واژن به مثانه منتقل شوند و زنان بیشتر در معرض عفونت قرار گیرند اما نوشیدن مایعات بیشتر سبب افزایش میزان تخلیه باکتری از مثانه و همزمان، کاهش میزان غلظت باکتریهایی می‌شود که از ناحیه به مثانه وارد می‌شوند».
این محققان میزان عفونت باکتریائی ناحیه ادراری-تناسلی (UTIs) را در بیش از ۱۴۰ زنی بررسی کردند که در سنین قبل از یائسگی قرار داشتند. یافته‌ها نشان داد زنانی که روزانه آب بیشتری می‌نوشیدند، به طور متوسط ۱/۶ بار و زنانی که آب کمتری می‌نوشیدند ۳/۱ برابر بیشتر دچار آلودگی باکتریائی مجاری ادرار شده بودند.
به گفته هوتون، «اگر زنان دنبال راهی برای کاهش عود UTIs هستند، یک راه بسیار ساده، بر اساس شواهد موجود، افزایش میزان مصرف آب است که با افزایش نیاز به تخلیه سبب کاهش تجمع باکتریها در این مجاری می‌شود».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha