دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 226658

احتمالا شما هم ممکن است بارها پس از حضور در آجیل فروشی ها و یا مراکز مختلف خرید، در هنگام مواجه شدن با قیمت بالای میوه خشک، از خودتان پرسیده اید که این میوه های خشک شده چه خاصیتی برای انسان و بدن دارند؟

میوه‌های خشک مفیدند؟

سلامت نیوز: احتمالا شما هم ممکن است بارها پس از حضور در آجیل فروشی ها و یا مراکز مختلف خرید، در هنگام مواجه شدن با قیمت بالای میوه خشک، از خودتان پرسیده اید که این میوه های خشک شده چه خاصیتی برای انسان و بدن دارند؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین از سی ان ان، زمانی که آب از میوه‌ها حذف می‌شود، مواد مغذی و فیبر مورد نظر آن‌ها باقی می‌ماند. برای مقایسه میوه‌های تازه و میوه‌های خشک باید این موضوع را بیان کرد که نیم فنجان زردآلوی خشک دارای نیمی از 4.7 گرم فیبر می‌باشد، اما همان میزان در تکه‌هایی از زردآلوی تازه حاوی 1.6 گرم فیبر می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت میوه‌های خشک منبع غنی از آنتی اکسیدان، اسید فولیک و ویتامین ب6 به شمار می‌روند.

یک مطالعه‌ اپیدمیولوژیک که روی بیش از 13000 نفر انجام شده بود نشان داد، افرادی که دریافته‌اند که خوردن میوه‌ی خشک دارای مواد مغذی بیشتری است، دارای وزن کمتری هستند در مقایسه با کسانی که میوه‌ی خشک مصرف نمی‌کنند.

با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که قند‌های طبیعی در میوه‌های خشک بیشتر وجود دارند، که لزوما نگرانی را برای عموم به همراه نداشته و حتی می‌توانند برای ورزشکاران که نیاز به سوخت سریع دارند مفید باشند. اما این موضوع می‌تواند برای کسانی که دائما مراقب قند، کربوهیدرات و کالری خود هستند، مسئله باشد. به عنوان نمونه، یک فنجان انگور 23 گرم قند و 104 کالری دارد، اما یک فنجان کشمش 116 گرم شکردارد! و 503 کالری! -- پنج برابر مقدار اصلی.

دستور العمل‌های تغذیه‌ ایالت متحده، مصرف روزانه 2 نصف فنجان میوه‌ خشک را توصیه می‌کند، به این معنا که نصف فنجان میوه‌ی خشک دارای ارزش غذایی برابر 1 فنجان است.

برای افرادی که دیابتی هستند و مراقب مصرف کربوهیدرات‌ها در طول روزمی باشند قوانین مختلفی وجود دارد.

لُری زانینی، متخصص معتبر تغزیه و مددکار دیابت، می‌گوید:«بسیاری از متخصصین تغذیه و مددکاران دیابت توصیه می‌کنند که دو قاشق غذاخوری میوه‌ی خشک به اندازه (15 گرم) کربوهیدرات می‌باشد». به عنوان مثال، 2 قاشق غذاخوری کشمش معادل 15 گرم کربوهیدرات است، اما برای همان مقدار کربوهیدرات، شما می‌توانید نصف فنجان انگور قرمز و یا نصف یک گرمک را میل نمایید.

به طور کلی، میوه‌ خشک می‌تواند یک منبع مغذی، مناسب و قابل حمل باشد، به ویژه زمانی که با آجیل ترکیب شده باشد و به عنوان یک مخلوط مغذی مصرف شود. اما اگر قند، کربوهیدرات و کالری آن برایتان مسئله ای نگران کننده است، مقدار کمتری را میل نمایید.

همچنین مصرف میوه‌های خشکی را که حاوی قند افزودنی و یا دارای لایه‌ای از شکر هستند مانند حلقه‌های آناناس خشک شده و یا میوه‌های دیگر را محدود کنید. در نهایت، اگر شما به سولفیت‌ها حساسیت دارید و یا مبتلا به آسم هستید، برندهای ارگانیک میوه‌های خشک را انتخاب کنید که حاوی دی اکسید گوگرد، نگهدارنده نمی باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha