سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 226860

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هر اندازه غذاها را به صورت آب‌پز، بخارپز و فرپز بخوریم بهتر است؛ چراکه سرخ کردن، کیفیت مواد غذایی را پایین می‌آورد و آنها را سمی می‌کند.

روغن‌هایی که برای مصرف روزانه سالم‌ترند

سلامت نیوز: متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هر اندازه غذاها را به صورت آب‌پز، بخارپز و فرپز بخوریم بهتر است؛ چراکه سرخ کردن، کیفیت مواد غذایی را پایین می‌آورد و آنها را سمی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس؛ ضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی در خصوص فرق بین روغن‌های مایع گفت: روغن‌های مایع، به چند دسته تقسیم می شوند. روغن های مایعی که فقط باید برای سالاد و سس به کار گرفته شوند و نباید حرارت ببینند؛ و روغن هایی که برای پخت و پز، مناسب هستند.

وی ادامه داد: این روغن ها در حالت پخت و پز، نود و پنج تا صد درجه سانتی گراد نیاز به حرارت دارند تا جوش آیند. برای سرخ کردن مواد غذایی باید از روغن‌هایی استفاده کرد که نقطه دودشان بالا باشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: اگر برای سرخ کردن مواد غذایی از روغنی استفاده کنیم که نقطه دود کمتری داشته باشد با افزایش حرارت، از روغن دود آبی رنگ با بوی زننده متصاعد می شود. اینجاست که معلوم می شود روغن برای سرخ کردن مناسب نبوده است.

مظهری در ادامه بیان کرد: یکی از روغن هایی که برای سرخ کردن مناسب است روغن کنجد است که مقاومت بیشتری دارد. روغن زیتون نیز حرارت ٢٥٠یا ٢٧٠درجه سانتی گراد را میتواند تحمل کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به رادیو سلامت گفت: توصیه ما این است هر قدر غذاها را به صورت آب پز و بخار پز و فر پز بخوریم بهتر است زیرا سرخ کردن، کیفیت مواد غذایی را پایین می آورد و آنها را سمی می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha