چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شکستگی دودکش موتورخانه سبب نشت گاز مونوکسید کربن در خوابگاه دانشگاه شهرکرد و فوت دانشجوی پزشکی شده است.

جزئیات جدید از علت مرگ دانشجوی پزشکی

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: شکستگی دودکش موتورخانه سبب نشت گاز مونوکسید کربن در خوابگاه دانشگاه شهرکرد و فوت دانشجوی پزشکی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، اکبر ترکی در حاشیه بازدید از خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در پی فوت دانشجوی پزشکی دانشگاه شهرکرد با تشکیل جلسه کمیسیون بهداشت اعضای کمیسیون رأی به تشکیل کمیته 3 نفره برای بررسی علت حادثه دادند.
 
وی افزود: در پی این سفر خوابگاه دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به اظهارنظرها در مورد مرگ ایشان علت حادثه انتشار گاز مونوکسید کربن است.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان کرد: در بررسی‌های اولیه بر روی 3 مشعل در موتورخانه خوابگاه مشخص شد دودکش یکی از مشعل‌ها دچار شکستگی و گاز مونوکسید کربن از این طریق نشت کرده است.
 
ترکی خاطرنشان کرد: ابعاد مختلف حادثه از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کارشناسان گاز، نظام مهندسی، کارشناسان دادگستری بررسی و جمع‌بندی آن طی روزهای آینده انجام و منتشر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه ساخت این خوابگاه چند سال طول کشیده و حدود 2 سال گذشته افتتاح شده است، گفت: با بررسی‌های انجام شده در سایر استان‌ها ساختمان‌ خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه بخش خصوصی باید در زمینه بهسازی خوابگاه‌ها ورود پیدا کند.
 
شامگاه 14 مهرماه دانشجوی پزشکی دانشگاه شهرکرد بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن ایست درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha