ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ به شکل قابل توجهی از طریق مصرف رژیم غذایی غنی از چربی های پلی اشباع نشده امگا۶ کاهش می یابد.

چربی های اُمگا۶ به پیشگیری از دیابت نوع۲ کمک می کند

سلامت نیوز:ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ به شکل قابل توجهی از طریق مصرف رژیم غذایی غنی از چربی های پلی اشباع نشده امگا۶ کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، یافته های محققان موسسه جرج در سیدنی استرالیا نشان می دهد امگا۶ که در حبوبات و روغن دانه های نظیر روغن سویا و آفتابگردان و مغزیجات آجیلی یافت می شود، فواید زیادی برای سلامت دارد و از توصیه های بالینی برای افزایش مصرف مواد غذایی سرشار از امگا۶ دفاع می کند.

دکتر جیسون وو، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد یک تغییر ساده در رژیم غذایی ممکن است از افراد در مقابل ابتلا به دیابت نوع۲ که به سطح هشدار در جهان رسیده است، کمک کند.»

به گفته محققان، هر چقدر میزان نشانگرهای امگا۶ خون بالاتر باشد، احتمال ابتلا به دیابت نوع۲ کمتر می شود.

مطالعات اخیر این دغدغه را ایجاد کرده بود که ممکن است امگا۶ تاثیرات منفی سلامت نظیر التهاب که منجر به افزایش ریسک بیماری های مزمن می شود را به همراه داشته باشد.

حال محققان دریافته اند افرادی که دارای بالاترین میزان اسید لینولئیک، چربی اصلی امگا ۶، در خون شان باشند، ۳۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ در مقایسه با افرادی که حداقل مقدار آن را دارند، هستند.

محققان داده های مربوط به ۲۰ مطالعه شامل ۳۹۷۴۰ نفر را از ۱۰ کشور جهان بررسی کردند.

اسید لینولئیک با ریسک کمتر ابتلا به دیابت همراه بود، در حالیکه میزان اسید آراکیدونیک با ریسک بالاتر یا پایین تر ابتلا به دیابت ارتباط چشمگیری نداشت. اسید لینولئیک در بدن تشکیل نشده و تنها از طریق رژیم غذایی قابل دستیابی است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha