معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: مرحله دوم برنامه حذف دفترچه‌های سازمان تأمین اجتماعی در مراکز طرف قراداد از دیروز در سه استان کشور آغاز شد.

سلامت نیوز: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: مرحله دوم برنامه حذف دفترچه‌های سازمان تأمین اجتماعی در مراکز طرف قراداد از دیروز در سه استان کشور آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،مهدی درخشان گفت: الکترونیکی کردن دفترچه‌های درمانی از دو سال قبل کلید خورد و مزایای الکترونیکی کردن دفترچه‌های بیمه درمانی برای مردم، صرفه جویی در وقت، آماده شدن نسخه در داروخانه در فاصله مطب تا داروخانه، پیشگیری از اشکالات در نسخه خوانی، سهولت انجام کار و صرفه جویی در کاغذ است.

وی افزود: با حذف دفترچه‌های بیمه درمانی، فرایند مراجعه بیمار به پزشک، تجویز نسخه و در نهایت دریافت دارو از داروخانه‌ها کاملا متحول می‌شود.

درخشان ادامه داد: تا پایان سال ٩٥ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی طرح حذف دفترچه پیاده سازی شد؛ و با اجرای موفقیت آمیز برنامه حذف دفترچه از سال جاری برنامه اصولی برای توسعه طرح در مراکز درمانی طرف قرارداد انجام می‌شود. از مهمترین ویژگی‌های این طرح آنست که اگر در نسخ تداخل دارویی باشد، در سامانه هشدار داده می‌شود.

وی گفت: از سال جاری توسعه این برنامه در حوزه درمان غیرمستقیم آغاز شد که کار بسیار بزرگی است و نیاز به مشارکت همگانی دارد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: مرحله دوم حذف دفترچه‌های سازمان تأمین اجتماعی در استان یزد و با شرکت ١٦٠ پزشک فوق تخصص به اجرا درآمده است و در پایان روز ٦٠ درصد از سهم سازمان تامین اجتماعی از هزینه ویزیت به حساب پزشکان واریز می‌شود که این اقدام را برای داروخانه‌ها هم در دستور کار داریم.

درخشان از شروع این برنامه در استان‌های اصفهان، گیلان و مازندران خبر داد و گفت: اجرای این برنامه با همکاری داوطلبانه پزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود و بر اساس برنامه مدون و در بازه زمانی مشخص پیش می‌رود.

درخشان تاکید کرد: مرحله دوم این برنامه بسیار مهمتر و بزرگتر از مرحله اول است و اجرای این طرح، گام بلندی در اجرای حاکمیت دولت الکترونیک در بخش درمان محسوب می‌شود.

وی گفت: این طرح با نسخه الکترونیک آغاز و با ارائه کارت هوشمند تأمین اجتماعی تکمیل می‌شود.

درخشان افزود: قسمت اصلی طرح، آموزش داروخانه ها، مراکز پزشکی و آزمایشگاههاست.

محمد توانایی مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: برای صدور نوع کارت تامین اجتماعی که آیا با کدملی باشد یا با شماره تامین اجتماعی هنوز تصمیم گیری نشده است.

وی افزود: از مزایای این طرح این است که به دلیل کمبود دارو، تنها به میزان درخواست پزشک، دارو ارائه می‌شود و از سوی دیگر تامین دارو هم آسان‌تر است. همچنین پرداخت سهم سازمان تامین اجتماعی از هزینه دارو سهولت می‌یابد و کسورات نسخه‌ها کاهش خواهد یافت.

توانایی گفت: مدل‌های مختلفی از این کارت در جهان وجود دارد که با اعلام شماره کدملی یا شماره تامین اجتماعی می‌توان به راحتی نسخه را در دسترس داشت. از سوی دیگر چنانچه از شیوه سیم کارت استفاده کنیم می‌توانیم در صورت دسترسی نداشتن به اینترنت نیز، به نسخه دسترسی داشته باشیم.

وی گفت: اگر تا پایان سال در این باره به مشکلی برنخوریم، این سیستم را به کل کشور تسری خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha