رئیس دوازدهمین کنگره علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به فراگیرشدن صنعت ایمپلنت گفت: اگر در راستای طرح ملی سلامت دهان و دندان گام برداریم، شاخص پوسیدگی دندان در جامعه کاهش می‌یابد.

راهکار اساسی کاهش شاخص پوسیدگی دندان

سلامت نیوز:رئیس دوازدهمین کنگره علمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با اشاره به فراگیرشدن صنعت ایمپلنت گفت: اگر در راستای طرح ملی سلامت دهان و دندان گام برداریم، شاخص پوسیدگی دندان در جامعه کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، لیلا عطایی در ارتباط با برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار کرد: این کنگره 19 تا 22 دی ماه سال جاری و به مدت 4 روز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره همزمان در 3 یا 4 سالن از سه شنبه صبح تا جمعه بعداز ظهر برگزار می‌شود، افزود: تم اصلی دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اندیشه های راهبردی در دندانپزشکی و طرح درمان است.

رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: شعار کنگره نیز سلامت دهان و دندان در هزاره سوم است چرا که امروزه سلامت دهان و دندان بیشترین معضل به شمار می رود.

عطایی با اشاره به اینکه امروزه مافیای ایمپلنت و صنعت ایمپیلت در حال فراگیر شدن در دنیا است، گفت: امروز به سلامت دهان و دندان در کشور کمتر می پردازیم و کمتر به موضوعات پیشگیری توجه می شود در حالی که حتی در حوزه زیبایی دندان نیز باید به مسئله پیشگیری توجه کرد.

وی اضافه کرد: در صورتی که به سلامت دهان و دندان توجه شود کمتر احتیاج به ایمپیلت پیدا می‌کنیم همچنین بسیاری از سازمان های اصلی که قرار است سلامت دهان و دندان را ترویج کنند و نباید درمان محور شوند. سازمان های بیمه گر نیز به همین موضوع توجه داشته باشند.

رئیس دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: در این کنگره به سلامت دهان و دندان توجه شده و به این محور توجه شده که چگونه سلامت از دست رفته دهان و دندان را به کشور باز گردانیم.

عطایی خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشت که اگر در راستای طرح ملی سلامت دهان و دندان گام برداریم و این موضوع را پایه گذاری کنیم شاخص پوسیدگی دندان یا DMF جامعه کاهش می‌یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha