مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر مطالبات پزشکان و داروخانه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 پرداخت شده است.

مطالبات داروخانه ها و پزشکان تا اردیبهشت ماه 96 پرداخت شد

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر مطالبات پزشکان و داروخانه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 پرداخت شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سیدتقی نوربخش  افزود: تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی پرداخت مطالبات داروخانه ها و پزشکان است که در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.


نوربخش بدون اشاره به میزان مطالبات مربوط به بخش های مختلف درمانی از تامین اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی تلاش خود را برای پرداخت این مطالبات به کار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در آینده تمام این مطالبات را پرداخت کنیم.


وی در ادامه به موضوع حذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی و طرف قرارداد با این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای اجرای این طرح از حدود دو سال پیش در کشور آغاز شده است و با توجه به اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی شدن خدمات است، این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در استان یزد انجام شد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه ها از سال گذشته به صورت آزمایشی در تمامی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی آغاز شد و قرار است در آینده نیز در مراکز طرف قرارداد نیز به اجرا گذاشته شود.


وی تصریح کرد: از هفته گذشته نیز در سه استان اصفهان، گیلان و مازندران موضوع حذف دفترچه ها به اجرا گذاشته شده است، البته در استان تهران نیز در چند بیمارستان اقداماتی برای این موضوع انجام شده است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: تا پایان سال 95 در تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی طرح حذف دفترچه پیاده سازی شد و با اجرای موفقیت آمیز برنامه حذف دفترچه از سال جاری، برنامه اصولی برای توسعه طرح در مراکز درمانی طرف قرارداد انجام می شود.


نوربخش ادامه داد: پیشگیری از تداخل دارویی، صرفه جویی در وقت و تسهیل استفاده از خدمات و همچنین پیشگیری از اشکالات در نسخه خوانی، سهولت انجام کار و صرفه جویی در کاغذ از مهمترین مزایای اجرای این برنامه است.


وی خاطرنشان کرد: از این پس خدمات الکترونیکی از جمله نسخه الکترونیکی برای همه بیمه شدگان و مستمری بگیران اجرایی می شود و این افراد با در دست داشتن کارت ملی می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند و تحولی در عرصه خدمات درمانی در کشور ایجاد خواهد شد.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha