یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 227223

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: نقشه‌های جوی خبر از فرا رسیدن سرما و باران پاییزی طی هفته جاری و هفته آینده در استان می‌دهد.

موج سرما و باران پاییزی در راه کردستان

سلامت نیوز: مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: نقشه‌های جوی خبر از فرا رسیدن سرما و باران پاییزی طی هفته جاری و هفته آینده در استان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد طالب حیدری درباره وضعیت آب و هوای استان در پاییز امسال اظهار کرد: در منطقه ما پاییز نجومی با تغییر زاویه تابش خورشید عملا از روز اول مهر از راه می‌رسد و تراز گرمای زمین به تدریج به صورت غلبه میزان گرمای خروجی بر میزان گرمای ورودی دگرگون می‌شود که این وضعیت در دمای هوا مشهود می‌شود.

وی افزود: اما یخبندان و سرمای پاییزی عملا از آبان ماه شروع می‌شود و در بیشتر از 50 درصد موارد در 10 روز نخست آبان مردم شاهد یک بارش پاییزی خواهند بود؛ هرچند در برخی از سال‌ها مانند پاییز سال گذشته این انتظار اقلیمی محقق نمی‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان عنوان کرد: امسال بر اساس مدل‌های پیش بینی فصلی، انتظار مجموع بارندگی در پاییز در دامنه اندکی، کمتر از نرمال است، اما به هرحال بارش پاییزه حدود 30 درصد بارش سالانه را شامل می شود و انتظار بارندگی از شرق تا غرب استان از 100 تا 250 میلی متر بارش است و 100 میلی متر بارش با توزیع زمانی و مکانی مناسب رطوبت موردنیاز دیم زارهای وسیع استان را فراهم می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: طی هفته جاری توده هوای موجود با یک هوای سرد شمالی جابجا می‌شود و طی روزهای پایانی هفته، هوای نسبتا سردی در منطقه مستقر خواهد شد.

حیدری ادامه داد: این تغییر در توده هوای فعلی شرایط مناسبی برای بارش را طی هفته آینده فراهم می‌کند، البته میزان بارندگی در نوبت اول طبیعتا محدود خواهد بود اما به احتمال زیاد بارش پاییزه طی هفته بعد اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha