متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به علائم ابتلاء کودکان به دیابت گفت: شب ادراری کودکان باید توسط والدین جدی گرفته شود.

ارتباط شب ادراری و دیابت در کودکان

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به علائم ابتلاء کودکان به دیابت گفت: شب ادراری کودکان باید توسط والدین جدی گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، مهران زمان‌زاده  در ارتباط با علائم دیابت در کودکان اظهارداشت: احساس ضعف دائمی، خوابیدن بیش از حد معمول، بی حالی و بد خویی کودک، عدم علاقه به بازی‌های بیرون از خانه و فعالیت‌های معمول از نشانه‌های ابتلای کودک به دیابت است.

وی افزود: شکایت کودک از سردرد و معده درد، عصبانیت سریع،  نوسانات خلقی و حالات روحی متفاوت و آشفتگی از نشانه‌های ابتلای کودک به دیابت است که باید همه این موارد توسط والدین مورد بررسی قرار گیرد.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با بیان اینکه در کودکان 2 تا 3 ساله، وجود هر گونه ترشح چسبناک در ادرار می تواند نشانه بالا بودن قند و وجود قند اضافه در ادرار باشد، گفت: این علامت نشانه احتمالی وجود دیابت است و باید هر چه سریعتر آزمایش تشخیص دیابت انجام گیرد.

 زمان‌زاده اضافه کرد: یکی از علائم گمراه کننده در دیابت کودکان شب ادراری است. خیس کردن رختخواب در سنین پایین ممکن است علامت هشدار دهنده ای برای والدین محسوب نشود، اما باید این مسئله را جدی گرفت، به‌خصوص اگر قبلا زیاد این عمل از کودک سر نمی زده ولی در چند ماه اخیر مکرراً شب ادراری داشته باشد.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی گفت: این حالت می‌تواند علامت دیابت باشد زیرا این کودکان آنقدر آشفته هستند که رویا را از واقعیت تشخیص نداده و در حالت خواب، رختخواب خود را خیس می کنند.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha