مدیرکل توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور گفت که هم اکنون چهار هزار و 800 دانشجوی دانشگاههای کشور که دچار اختلالات بینائی هستند ، از کمک هزینه این سازمان بهره مند می شوند.

اختلالات بینائی حدود پنج هزار دانشجو در کشور

سلامت نیوز: مدیرکل توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور گفت که هم اکنون چهار هزار و 800 دانشجوی دانشگاههای کشور که دچار اختلالات بینائی هستند ، از کمک هزینه این سازمان بهره مند می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، افروز صفاری فرد روز یکشنبه در همایش روز جهانی نابینایان در بابلسر افزود : همچنین 2 هزار و 300 دانش آموز در کشور هم به خاطر داشتن اختلالات بینائی ، زیر پوشش بهزیستی هستند.


وی آمار جمعیت دارای اختلالات بینائی در کشور را 140 هزار نفر اعلام کرد و گفت که آمار مردان دچار اختلالات بینایی در ایران 2 برابر زنان است .
صفاری افزود : در حال حاضر 13 مرکز غیر دولتی در کشور به 500 نفر از نابینایان خدمات ارائه می دهد و 50 واحد بینایی سنجی نیز در حال ارائه خدمات به نابینایان است .


** طرح توانمندسازی نابینایان در 6 استان
صفاری همچنین اعلام کرد که طرح توانمند سازی نابینایان به صورت پایلوت در 6 استان تهران ، اصفهان ، گلستان ، خراسان رضوی ، گیلان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است و تا سال 97 در تمامی استان های کشور اجرائی خواهد شد.

وی افزود : در این طرح ، علاوه بر درمان اختلالات و توانمندسازی افراد ، به خانواده های آنان هم آگاهی بخشی می شود.
مدیرکل توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور توانمندسازی معلولین و برآوردن مطالبات اجتماعی و شغلی آنان را از دغدغه های جدی بهزیستی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که هرچه زودتر اقدامات بسیار اثربخشی در حوزه اشتغال برای این جوانان حادث شود.

وی گفت : در گذشته عفونت ها زمینه اختلالات نابینایی را فراهم می کرد اما در حال حاضر طول عمر زیاد مهم ترین علت اختلالات بینایی به شمار می رود.

او افزود : از 50 هزار معلولی که در استان مازندران دارای پرونده هستند ، چهار هزار و 800 نفر دچار اختلالات بینایی هستند.
این همایش به مناسبت روز جهانی نابینایان با حضور روشندلان مازندرانی در هتل میزبان بابلسر برگزار شد.
20 نفر از نخبگان نابینای تحت پوشش بهزیستی استان مازندران که در زمینه علمی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی صاحب عناوین برتر بودند در این همایش یک روزه مورد تجلیل قرار گرفتند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha