رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اجرای دقیق کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات می تواند بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی از جمله متخصصان بیهوشی را حل می کند.

اجرای کتاب ارزش گذاری خدمات مشکلات متخصصان بیهوشی را حل می کند

سلامت نیوز:  رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اجرای دقیق کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات می تواند بسیاری از مشکلات حوزه پزشکی از جمله متخصصان بیهوشی را حل می کند.

به گزارش سلامت نیوز ایرج فاضل در نشست صمیمی با مشاهیر و نمایندگان انجمن بیهوشی به مناسبت روز جهانی بیهوشی در محل سازمان نظام پزشکی افزود : مسائلی که امروز وجود دارد گذراست و حل خواهد شد و اگر کتاب جدید ارزشگذاری نسبی خدمات اصلاح شود شاهد اجرای عدالت اجتماعی در کشور خواهیم شد.


وی خاطرنشان کرد: با دست بردن در این کتاب نارضایتی هایی ایجاد شده است که بیهوشی ها هم از این موضوع مستثنی نیستند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از کارهایی که امیدواریم انجام شود این کتاب به معیارهای اصلی خودش برگردد و آخرین نسخه آن تهیه شود که در راستای اجرای عدالت اجتماعی است و به طور قطع همه آن را قبول دارند.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی ، اظهار کرد: روز جهانی بیهوشی فرصتی را در اختیار ما گذاشت تا شما را به خانه خودتان دعوت کنیم، البته نقش متخصصان بیهوشی بر کسی پوشیده نیست.


فاضل با بیان اینکه در دوران قبل از انقلاب یکی از مشکلات اساسی، نبود متخصصان بیهوشی بود، افزود: اما اکنون چهار هزار متخصص بیهوشی داریم و نقش سازنده و حیاتی خودشان را به بهترین شکل انجام می دهند.
فاضل ادامه داد: یکی از نقاط قوت جراحی حضور متخصصان بیهوشی است و به هر شکل، شما (متخصصان بیهوشی) امروز به دلیلی مشکلاتی که دارید در راس رسانه ها قرار دارید.


این مقام مسئول سازمان نظام پزشکی ، اضافه کرد: ما نیاز به اختلاف و سر و صدا در خصوص مشکلات مان را نداریم اما انجام می دهیم .
وی تصریح کرد: تجمع، یک روش دادخواهی است برخی مواقع بسیار موثر است اما برخی مواقع واکنش مردم به تجمع، متفاوت است مثل نگرفتن حقوق ٦ ماهه کارگران یک کارخانه و یا تجمع پزشکان برای افزایش دو برابری حقوق شان که مردم نسبت به آن واکنش نشان می دهند.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی اضافه کرد: ما باید از طریق نظام پزشکی مسائل را پیش ببریم و به نظر من در راس تمام این مسائل نجات جان بیماران است و نباید هیچ چیز آن را تحت الشعاع قرار دهد.


فاضل افزود: ما باید جایگاه خودمان را در قلب مردم پیدا کنیم و نشان دهیم که مردم برای ما مهم هستند.
براساس آمار؛ در حال حاضر بیش از چهار هزار متخصص بیهوشی در کشور فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha