دادستان عمومی و انقلاب ورامین می‌گوید ملاک قانون ۱۸ سال قمری است و قاتل ستایش نیز ۱۸ سال قمری دارد.

قاتل ستایش ۱۸ سال دارد/ملاک قانون ۱۸ سال قمری است

سلامت نیوز: دادستان عمومی و انقلاب ورامین می‌گوید ملاک قانون ۱۸ سال قمری است و قاتل ستایش نیز ۱۸ سال قمری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،ابوالقاسم مرادطلب  در پاسخ به این سوال که وکیل قاتل ستایش گفته موکلش هنوز به 18 سال نرسیده است و 26 آذر 18 سالش می‌شود اظهار کرد: این مطلب درست نیست. قاتل ستایش با احتساب قمری به 18 سال رسیده است.

دادستان ورامین افزود: در قانون نیز 18 سال قمری ملاک قرار گرفته است.

 23 فروردین‌‌‌‌‌‌‌ سال گذشته بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختربچه 6ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. گزارش حاکی از آن بود که ستایش قریشی که به‌گفته پدر او یک‌شنبه 22 فروردین برای خرید بستنی از منزل خارج شده، دیگر به خانه بازنگشته است.

در تحقیقات اولیه مشخص شد که پسر 17 ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود، او را ربوده و پس از تجاوز به قتل رسانده است.

با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و از نخستین لحظات وقوع این جنایت، رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.

قاتل ستایش هم‌اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد و چندی پیش نیز وکیل وی از بستری شدن موکلش در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد.

پزشکی قانونی پیشتر تأیید سلامت روان قاتل ستایش را تأیید کرده بود.

10 بهمن سال 95، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد اما فعلاً منتظر تعیین تکلیف دادگاه در خصوص ارش‌البکاره و مهرالمثل است.

دادستان ورامین قبلاً درباره آخرین وضعیت اجرای حکم به خبرنگار ما گفته بود: آن طور که خانواده مقتول گفته‌اند، برای اینکه مجبور نشوند تفاضل دیه ناشی از اجرای قصاص را بپردازند، یحتمل قصاص را معلق و بحث اعدام را پیش بکشند.

البته در حال حاضر نمی‌توان نظر قطعی داد زیرا آدمیزاد است و امکان دارد تا روز اجرای حکم، تصمیم‌شان تغییر کند و قصاص را اجرا کنند.

مرادطلب تأکید کرده برای اینکه سوء تفاهمی پیش نیاید، دستگاه قضایی هیچ ورودی به موضوع اخذ گذشت نداشته است و فقط آنچه را حکم صادر شده و تصمیم اولیاء‌دم است اجرا می‌کند.

پیشتر دادستان ورامین  گفته بود که حکم قاتل ستایش که مراحل استیذانش هم انجام شده، 27 مهر اجرا می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha