رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در ادامه افزود: از دیگر انتظارات جامعه پرستاری از معاونت محترم پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به پیگری و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و قانون ارتقاء بهره وری در تمامی مراکز خصوصی و دولتی و نهادها، توجه ویژه ای داشته باشند.

انتظارات جامعه پرستاری از معاون پرستاری وزارت بهداشت

سلامت نیوز:رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با تأکید بر  ضرورت قرار گرفتن پیگیری مشکلات پرستاران بخش خصوصی در اولویت کاری معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون جامعه پرستاری کشور از مشکل معیشت رنج می برد از این رو معاون پرستاری وزارت بهداشت باید رسیدگی به این موضوع را جزو اولویت های کاری خود قرار دهد.


به گزارش پایگاه خبری نظام پرستاری تهران، «حمید چراغی» در نشست هم اندیشی رابطین مراکز درمانی و بیمارستان های شهر تهران که با حضور نمایندگان بیش از ۹۵ مرکز برگزار شد، در گزارش فعالیت ۲ ساله نظام پرستاری تهران با بیان این که هم اکنون پرستاران در مراکز درمانی بخش خصوصی با حداقل میزان دستمزد و حقوق کارگری مشغول بکار هستند، اظهار کرد: این در حالی است که در مراکز درمانی بخش دولتی هم پرداخت کارانه ها ۸ تا ۹ ماه تأخیر دارد.


وی با بیان این که بانک مرکزی تعریفی از خط فقر تعریفی را مشخص نکرده است، افزود: با نظر صاحب نظران اقتصادی در کلان شهرها حقوق و دریافتی کمتر از دو میلیون و هفتصد هزار تومان را زیر خط فقر تعریف میکنند و از سویی با توجه به اینکه تمامی مسئولین حوزه سلامت به این موضوع اذعان دارند که پرستاران در حوزه سلامت نقش ارزنده ای و جایگاه تاثیر گذار دارند،  اما تاکنون نیازهای پرستاران با توجه به تاکیدات مسئولین وزارت بهداشت بر رفع مشکلات معیشتی تیم سلامت ، امروز شاهد مشکلات معیشتی جامعه پرستاری در بخش دولتی و خصوصی هستیم، لذا خواسته ما از معاونت محترم پرستاری وزارت بهداشت آن است که رسیدگی به این موضوع را به فوریت در دستور کاری خود قرار دهند.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران در ادامه افزود: از دیگر انتظارات جامعه پرستاری از معاونت محترم پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  نسبت به  پیگری و اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور و قانون ارتقاء بهره وری در تمامی مراکز خصوصی و دولتی و نهادها،  توجه ویژه ای داشته باشند.


چراغی با بیان این که سال گذشته همه آیین نامه ها و مصوبات مربوط به قانون ارتقاء بهره وری به مراکز درمانی اعلام شد، افزود: بهره مندی از این قانون از حقوق قانونی و مسلم پرستاران است و مدیران پرستاری در جلسات با هیئت مدیره و روسای بیمارستانها اجرای این قانون را درخواست کنند چون این قانون لازم الاجراست.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی رایگان با موضوع ملاحظات قانونی در حوزه پرستاری در مراکز درمانی گفت: چهارمین دوره این برنامه آموزشی در بیمارستان خاتم الانبیاء برگزار شد، و انتظار میرود همکاران جامعه پرستاری از این دوره ها بهره بیشتری ببرند.


وی با اشاره به وجود گزارش هایی از مراکز خصوصی به هیات مدیره تهران ، این هیات مدیره با معاونت پرستاری طی تفاهم نامه ای اقدام به بازدید از مراکز درمانی بخش خصوصی نمود، گفت: براساس این تفاهمنامه باید مشکلات ۳۰ بیمارستان خصوصی استخراج و پیگیری می شد ، این در حالی است که پس از ۱۶ بازدید بیمارستانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت به یکباره قطع همکاری نمود ، ابراز امیدواری کرد که کارگروه مورد نظر مجددا شروع به فعالیت نماید و نظام پرستاری تهران در این امر در کنار معاونت جدید پرستاری خواهد بود.


در ادامه چراغی با اشاره به برگزار همایش دانشجویی آموزش پرستار بیمارستانی توسط شورای دانشجویی این هیات مدیره گفت: این همایش بازخورد خوبی در رسانه های جمعی داشت و توانست نقش موثری در آگاهی جامعه پرستاری نسبت به موضوع ایفا نماید.


وی در پایان پیگیری موضوعاتی چون جلوگیری از طرحهایی مانند کمک پرستاری و سلامت یار را هم از مواردی عنوان نمود که هیات مدیره نظام پرستاری تهران نقش تاثیر گذاری داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha