عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تاخیر ۱۳ ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان انتقاد کرد.

تاخیر ۱۳ ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تاخیر ۱۳ ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حیدر علی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از تاخیر 13 ماهه در پرداخت کارانه پرستاران و پزشکان، گفت: حقوق پرستاران و پزشکان پرداخت شده اما کارانه آنها پس از گذشت 13 ماه هنوز پرداخت نشده و بیمارستان‌ها قادر به پرداخت معوقات نیستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری قول مساعد معاون اول رییس‌جمهور برای پرداخت تدریجی معوقات پرستاران و پزشکان، افزود: باید از بودجه طرح تحول سلامت برای پرداخت معوقات استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها مکلف هستند بیماران را پوشش دهند، تصریح کرد: اگر بیمه‌ها به موقع بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند معوقات پزشکان و پرستاران پرداخت می‌شود اما پرداخت بدهی در زمان مناسب انجام نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: در حقیقت پرستاران و پزشکان از بیمارستان‌ها، بیمارستان‌ها از بیمه‌ها و بیمه‌ها از دولت طلب دارند و به دلیل اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرده بنابراین شاهد تاخیر 13 ماهه در پرداخت معوقات پزشکان و پرستاران هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم به خانه ملت گفت: بودجه‌هایی در اختیار وزارت بهداشت و درمان است که برای ساخت بیمارستان‌ها و تامین تجهیزات تعریف شده از این رو وزارت بهداشت نمی‌تواند معوقات را با استفاده از این بودجه پرداخت کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بیمه ها باید بدهی بیمارستان ها را پرداخت کنند تا بیمارستان ها بتوانند نسبت به پرداخت معوقات و رفع سایر مشکلات اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha