رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند بطوریکه براساس بررسی‌های به عمل آمده 37.9 درصد زنان و 27.6 درصد مردان در تهران در معرض اختلالات روان قرار دارند.

زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند

سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: زنان بیشتر از مردان در معرض شیوع اختلالات روانی هستند بطوریکه براساس بررسی‌های به عمل آمده 37.9 درصد زنان و 27.6 درصد مردان در تهران در معرض اختلالات روان قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا  ، انوشیروان محسنی‌بندپی در اولین نشست تخصصی سلامت اجتماعی با محوریت سلامت اجتماعی ، کودکان و نوجوان افزود: فقر، جنسیت، سن و تحصیل از عوامل موثر در اختلالات روانشناختی به شمار می روند .یکی از وظایف حاکمیت‌ها ایجاد رفاه، آرامش و آسایش است.


به گزارش سازمان بهزیستی کشور،وی با تاکید بر نقش سلامت اجتماعی در ارتقای سلامت مردم، خاطرنشان کرد: ؛ اکنون بهزیستی با سلامت اجتماعی می‌تواند مفهوم پیدا کند و انسجام اجتماعی، مشارکت اجتماعی و پذیرش اجتماعی مولفه‌هایی است که در بهزیستی اجتماعی یا سلامت اجتماعی باید به آن بپردازیم.


وی، حمایت‌های همه‌جانبه، پیگیری سلامتی جسمی و گسترش مراکز ویژه کودکان و نوجوانان را از اولویت و راهبردهای بهزیستی در حوزه سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان برشمرد و افزود: نقش مادران در کودکان بسیار اثربخش است و با نبود پدر، نقش محوری مادر می‌تواند همپوشانی داشته باشد.


محسنی‌بندپی، برقراری یک وعده غذای گرم در استان‌های محروم و کم‌برخوردار را از اقدامات مهم در راستای تحقق سلامت اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان برشمرد و یادآور شد: با این اقدام توانستیم سوء تغذیه را در این مناطق کاهش دهیم.


رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همچنین با پیگیری طرح تکامل همه جانبه ابتدای دوران کودکی موسوم به ای.سی.دی ECD ،می توان بازماندگان از تحصیل را به چرخه تحصیل برگرداند.
محسنی بندپی افزود: در حال حاضر بهزیستی و کمیته امداد جهت پذیرش کودکان کار و خیابان بازمانده از تحصیل - که گاهی مورد استثمار قرار می‌گیرند-، اعلام آمادگی کرده است.

  از 24 تا 30 مهرماه جاری به نام هفته سلامت اعلام و شعار امسال روز جهانی سلامت روان نیز سلامت روان در محیط کار اعلام شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، اولین نشست تخصصی سلامت اجتماعی با محوریت سلامت اجتماعی کودکان و نوجوان با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha