دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 227402

شما هم جزو کسانی هستید که اسفنج ظرفشویی تان را ضدعفونی می کنید؟ اسفنج ظرفشویی نیازی به شستشو ندارد.

اسفنج ظرفشویی نیازی به شستشو ندارد

سلامت نیوز: شما هم جزو کسانی هستید که اسفنج ظرفشویی تان را ضدعفونی می کنید؟ اسفنج ظرفشویی نیازی به شستشو ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، شستن اسفنج کار اشتباهی است، ما آن را تضمین می کنیم. در واقع، اصلا نباید اسفنج ظرفشویی را ضد عفونی کنید. مطالعه ای که اخیرا در مجله گزارش های علمی (Scientific Reports) منتشر شده، کاملا واضح بیان کرده که تنها راه خلاص شدن از شر باکتری های اسفنج این است که آن را در سطل زباله بیندازید.
درست است، محققان توصیه می کنند که هر هفته اسفنج ظرفشویی خود را عوض کنید. اگر اسفنج را جزو خرید همیشگی تان قرار ندهید، خودتان را در معرض خطر باکتری های بالقوه بیماریزا قرار داده اید، حتی اگر دائما آن را تمیز کنید.
وقتی محققان میکروب های موجود در اسفنج شسته شده با آب جوش یا مایکروفر را با اسفنج شسته نشده مقایسه کردند، هیچ تفاوتی بین آن ها پیدا نکردند. بنابراین، به نظر می رسد که ضد عفونی کردن اسفنج، باعث کاهش باکتری های آن نمی شود. حتی ممکن است به خاطر تلاش تان برای خلاص شدن از میکروب های روی اسفنج، وضعیت بهداشتی بدتری هم پیدا کند.
بر اساس مطالعات، تلاش برای خلاص شدن از شر باکتری های اسفنج در واقع ممکن است باعث افزایش تعدادشان شود، این کار منجر به باقی ماندن باکتری های واقعا مقاوم شده که به سرعت شروع به تکثیر می کنند و در نتیجه باکتری هایی که باقی می مانند دیگر شباهتی به باکتری های قدیمی ندارند.بر اساس مطالعه کلینیکی انجام شده در زمینه بیماری های عفونی، این باکتری ها با بیماری هایی از قبیل Moraxella osloensis در ارتباط هستند که نه تنها باعث ایجاد بوی بد در اسفنج می شوند، بلکه باعث ایجاد عفونت هایی مانند مننژیت و عفونت مهبل می شوند.

آیا این مطالب ترسناک واقعیت دارد؟ ما شما را سرزنش نمی کنیم اگر از همان ابتدای مقاله خواندن را رها کرده باشید و به دنبال اسفنج های موجود در آشپزخانه تان رفته باشید تا آن ها را دور بیندزاید. اسفنج هایی که برای شستشوی ظروف استفاده می کنید یکی از کثیف ترین چیزهایی است که روی زمین پیدا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha