معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: محور فعالیت‌های بیمه سلامت ایران، حفظ و ارتقای سلامت است.

پرداخت بخشی از بدهی‌های سازمان بیمه سلامت طی روزهای آتی

سلامت نیوز:معاون سازمان بیمه سلامت ایران گفت: محور فعالیت‌های بیمه سلامت ایران، حفظ و ارتقای سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آناهیتا کشاورزی در مراسم معارفه مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان، اظهار کرد: در شرایط خاصی که در کشور داریم، باتوجه به صحبت‌های ترامپ که توهین‌آمیز بود ما وظایفی در این زمینه داریم؛ در این مقطع نسبت به هر زمان دیگری بیشتر نیازمند همیاری و همکاری هستیم و در هر جایگاه که قرار داریم اگر وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم‌ خود بهترین کار است.

 
وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان نظام سلامت در حوزه سلامت، قابل‌ استخراج است، افزود: باید خود را در راستای این اهداف و سیاست‌ها قرار دهیم تا بتوانیم دین خود را ادا کنیم، ما به‌عنوان کارکنان بیمه سلامت در کلان کشور جایگاهی داریم که وظایف ما به ریز و جامع توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ‌ شده است.

 
کشاورزی با اشاره به اینکه تمام وظایف ما در حوزه سلامت در یک جمله تعریف می‌شود، تصریح کرد: این جمله تحت عنوان «ما می‌خواهیم اگر در خانه‌ای کسی بیمار شد غیر از رنج بیمارداری رنج دیگری نداشته باشد» جمله‌ای است که توسط رهبر معظم انقلاب بیان‌ شده است.

 
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه نخستین وظیفه ما این است که اجازه ندهیم ‌کسی بیمار شود و این امر به‌معنای حفظ و ارتقاء سلامت است که محور فعالیت‌های ماست، عنوان کرد: نخستین نگرانی یک خانواده بیماردار مربوط به مسائل مالی است و دومین نگرانی ‌مربوط به خدمات و سرویس‌های مود نیاز است که  براساس آن خدمتی که دریافت می‌شود باید موردنیاز باشد تا به سطح موردنیاز بیمار برسد.

 
وی ادامه داد: به‌ظاهر سه وظیفه اصلی بیمه سلامت موارد نامبرده شده است که سرلوحه برنامه‌های عملیاتی بوده و طی چند سال اخیر تعریف می‌شود و همچنین چشم‌انداز آن مقام معظم رهبری است.

 
کشاورزی با تشکر از تلاش‌های مدیر اسبق بیمه سلامت لرستان، عنوان کرد: تلاش مدیر سابق بیمه سلامت لرستان سبب شد با فعالیت‌هایی که داشتند به‌عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ بیمه سلامت  جایگاه استان را در جای قابل‌قبول قرار دهند و فعالیت‌هایی که داشتند دلسوزانه و صادقانه و پیگیر بود، و مدیر جدید نیز سال‌ها در کنار وی بوده و تجربیات زیادی دارد و مطمئن هستم در جایگاه خود نقش خود را ایفا می‌کند.

 
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه تا ابتدای مهرماه 96 حدود 10 میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش صندوق بیمه همگانی ما قرارگرفته‌اند، حدود 14.5 میلیون نفر نیز بالقوه‌اند که ثبت‌نام خود را در صندوق انجام داده‌اند، ادامه داد: هم‌اکنون 10 میلیون و 400 هزار نفر افراد تحت پوشش فعال‌اند و از خدمت بخش دولتی و خصوصی استفاده می‌کنند.

 
وی با اشاره به اینکه بدهی سال گذشته سازمان بیمه سلامت 4400 میلیارد تومان بوده که حدود 1000 میلیارد تومان پرداخت‌ شده است، ادامه داد: حدود سه هزار میلیارد تومان از بدهی ما باقی‌ مانده است که به‌دنبال این هستیم طی روزهای آینده بخش عمده این مطالبات را پرداخت کنیم.

 
کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها توانسته‌ایم طلب‌ داروخانه‌های تحت قرارداد در سال 95 را تسویه کنیم اما تأخیر بقیه مؤسسات بیشتر است، عنوان کرد: هم‌اکنون بیش‌از 100 هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و بر اساس برنامه ششم توسعه ما موظف به پوشش هستیم، اتباع خارجی حدود یک‌میلیون و 10 هزار نفراند که منوط به دریافت یارانه دولت هستند و بخشی از حق بیمه را نیز خودشان پوشش می‌دهند.

 
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: حدود 40 میلیون نفر از جمعیت کشور در صندوق‌های مختلف تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha