رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال توانستیم سهم بری خود را در بودجه برای حمایت از اشتغال معلولان تا 900 میلیارد تومان، افزایش دهیم.

بودجه 900 میلیارد تومانی برای حمایت از اشتغال معلولان

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امسال توانستیم سهم بری خود را در بودجه برای حمایت از اشتغال معلولان تا 900 میلیارد تومان، افزایش دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه درنشست صمیمی با نابینایان و کم بینایان نخبه با بیان این که تلاش های برای افزایش اشتغال معلولان صورت گرفته است، افزود: همچنین پرداخت بیمه سهم کارفرمایی را با جدیت در دستور کار قرار دادیم.
وی بیان داشت: برای اشتغال هرچه بیشترمعلولان، برخی مراکز بهزیستی را در اختیار کارفرمایان گذاشتیم.
وی با اشاره به جمعیت 40 درصدی نابینایان بین دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، گفت: برای اشتغال و توانمندسازی نابینایان هر آنچه در توان است، انجام می دهیم.
محسنی بندپی با تاکید برمهارت آموزی معلولان جهت ایجاد فرصت های شغلی، ادامه داد: باید زمینه شکوفایی استعداد افراد کم بینا و نابینا را فراهم کنیم.
لایحه حمایت از حقوق معلولان در مجلس در دست بررسی است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهارداشت: لایحه‌ جامع حمایت از حقوق معلولان اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و دولت پیشقدم ارائه آن شده است.
محسنی بندپی اضافه کرد: این لایحه، شهریور 94 به مجلس رفته و بیش از دو سال روی آن چکش کاری و بررسی شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون لایحه حمایت از حقوق معلولان به اداره کل قوانین مجلس رفته، چند ایراد از آن گرفته شده تا این لایحه به نحو احسن انجام شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه به اهمیت مسئولیت اجتماعی در برابر معلولان اشاره کرد و گفت: دبیرخانه مسئولیت اجتماعی در این سازمان مستقر شده است.
محسنی بندپی افزود: مسئولیت اجتماعی در برابر معلولان فقط به معنای پرداخت پول جهت فراهم آوردن امکانات برای آنان نیست بلکه ایجاد اشتغال برای معلولان نیز در حوزه مسئولیت اجتماعی قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله پیشگیری از معلولیت ها اشاره کرد و افزود: پوشش غربالگری تنبلی چشم به عنوان مهم ترین عامل نابینایی و کم بینایی را به 80 درصد رسانده ایم که 20 درصد باقیمانده آن در مناطق محروم است.
محسنی بندپی اضافه کرد: به مراکز دانشگاه های علوم پزشکی اعلام کرده ایم که می توانیم در این زمینه از آنها خرید خدمت کنیم.
وی ادامه داد: تمام ساکنان نقاب در خراسان جنوبی یا چلندر در نوشهر از بدو تولد نابینا هستند که این ژن معلولیت زا باید شناسایی شود بنابراین تقویت بنیاد ژنتیک، استراتژی ما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha