وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراکز درمانی و بازتوانی مادر و کودک در کشور افزایش می‌یابند.

مادران معتاد و دارای HIV حق مادری دارند

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مراکز درمانی و بازتوانی مادر و کودک در کشور افزایش می‌یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم افتتاح نخستین مرکز درمانی و بازتوانی مادر و کودک، اظهار داشت: امروز برای 2 موضوع یکی بحث کودک و دیگری بحث اعتیاد جمع شده‌ایم که این موضوع برای همه ایرانیان و نمایندگان در دولت بسیار مهم است. بارها شنیده‌ایم که بچه‌ها بی‌گناه هستند و در واقع جرمی مرتکب نشده اند؛ اما بچه هایی هستند که از ابتدای تولد در معرص زندگی بد قرار گرفتند. خیلی بد است که وقتی کودکی به دنیا می آید در معرض زندگی تلخ قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه ما در قبال این بچه ها به خصوص تا هزار روز اول زندگی شان مسوول هستیم، گفت: در حوزه رفاهی یکی از برنامه های ما رفع سوءتغذیه کودکان و مبارزه با آن بود که این کار را از مناطق مرزی شروع کردیم و مادران بارداری که دارای سوء تغذیه بودند را نیز شناسایی کردیم.

ربیعی با بیان اینکه با کمک سازمان بهزیستی در روستا وعده های گرم غذایی را توزیع کردیم، افزود: بحث دیگری که در ارتباط با کودکان پیگیری کردیم، موضوع درمان آن ها بود که خوشبختانه در حال حاضر وقتی کودکی به دنیا می آید یک دفترچه درمان بالای سرش است. موضوع دیگری که در دستور کار قرار دادیم، بحث بازماندگی از تحصیل کودکان بود. در حال حاضر حدود 9 میلیون بیسواد در کشور داریم که بعضا برخی از آن ها بالای 60 سال سن دارند. تعدادی از کودکان نیز به دلیل فقر نمی‌توانستند تحصیل کنند که این کودکان را نیز مورد توجه قرار دادیم.

ویادامه داد: در همبن راستا آمار ورودی سال تحصیلی جدید را از ثبت احوال و همچنین از آموزش و پرورش گرفتیم و با یکدیگر تطبیق دادیم که در نهایت 160 هزار کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شدند. مدرسه سازی مهم است اما مهمتر هدفگذاری بر روی کسانی است که به دلیل فقر به مدرسه نمی‌روند. مراکز خیریه بر روی این موضوع می‌توانند تاثیرگذار باشند و همگی باید الزام به مدرسه رفتن را مورد توجه قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مادران در معرض اچ آی وی و اعتیاد حق مادری دارند و نباید این حق را از آن ها گرفت، گفت: باید مراقب بود که بچه ها آلوده نشوند. ما پیش از این چندین مرکز نگه داری را برای مادران باردار معتادافتتاح کردیم. امروز یک طرحی را برای مادر و کودک اجرایی کردیم که به همه همکاران و سازمان های مردم نهاد تبریک می‌گویم. ظرفیت این مرکز 40 نفر است به مرکر تعدادشان زیاد خواهند شد.

وی اضافه کرد: 360 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور داریم که برای رصد اینگونه زنان است و باید سامانه ای در این راستا راه اندازی شود. مددکاری باید بیرون و به جامعه بیاید و فرد را با خود همراه کند. استراتژی ما این است که مددکاری را فقط در مراکز نداشته باشیم.

ربیعی در پایان گفت: ابعاد خیر جمعی گسترده است و اگر خیرینی هستند که با توجه به رشته تحصیلی شان می‌توانند به ما کمک کنند و یاور ما باشند و یا در آموزش به بچه ها می‌توانند کمکی داشته باشند، حتما در کنار ما قرار بگیرند. ما خیر را فقط در دادن پول نمی‌بینیم و به این گونه کارها و آموزش ها نیز نیاز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha