چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

متخصص قلب و عروق با اشاره به عوامل خطر در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: امروزه بزرگترین قاتل زنان، بیماری قلبی و عروقی به ویژه بیماری‌های مرتبط با عروق کرونر است.

بزرگترین قاتل زنان ایرانی را بشناسید

سلامت نیوز:متخصص قلب و عروق با اشاره به عوامل خطر در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: امروزه بزرگترین قاتل زنان، بیماری قلبی و عروقی به ویژه بیماری‌های مرتبط با عروق کرونر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،طاهره سماوات ، در ارتباط با مشکلات قلب و عروق در زنان اظهار داشت: در گذشته همه تصور می‌کردند که سرطان پستان اولین عامل مرگ زنان در جهان است، ولی امروزه مشخص شده بزرگترین قاتل زنان، بیماری قلبی و عروقی به ویژه بیماری‌های مرتبط با عروق کرونر است.

وی با اشاره به اینکه سکته قلبی و مغزی از جمله بیماری‌های مرتبط با عروق کرونر به شمار می‌رود، افزود: بیماری‌های قلبی عروقی 43 درصد از کل مرگ‌ها و در حدود نصفی از مرگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که زنان بخش عمده‌ای از آن را شامل می‌شوند و در واقع مرگ زنان در این زمینه با مردان تفاوتی ندارد.

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: ابتلا زنان به مشکلات قلبی و عروقی همچون مردان بوده، البته زنان کمتر در سن قبل از پنجاه سالگی دچار مشکلات قلبی عروقی می‌شوند و اصولا بعد از سن یائسگی با این مسئله مواجه هستند.

سماوات، افزایش سن، ابتلا به دیابت، چاقی، اضافه وزن، فشار خون بالا، تغذیه نامناسب و استفاده نکردن از انواع سبزی و میوه‌ها همچنین استعمال دخانیات را از عوامل خطر در بروز بیماری‌های قلبی و عروقی برشمرد و عنوان کرد: در گذشته زنان غربی نسبت به زنان شرقی بیشتر استعمال دخانیات داشتند، ولی امروزه این قضیه برعکس شده است.

کارشناس مسئول بیماری‌های قلب و عروق وزارت بهداشت نسبت به استعمال دخانیات میان زنان ایرانی هشدار داد و گفت: از آنجایی که زنان محور خانواده هستند، علاوه بر اینکه آسیب به آنها سبب از هم پاشیده شدن خانواده می‌شود، تقلید و الگوپذیری از آنها نیز زیاد است، بنابراین زنان باید جهت پیشگیری از این مسائل، الگوی خوبی برای اعضای خانواده باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha