چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بازگشت ۹۰ درصدی معتادان بهبود یافته به اعتیاد، خواستار سپرده شدن تمامی امور معتادان بهبود یافته به دستگاه واحدی شد.

بازگشت ۹۰درصدی معتادان به اعتیاد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بازگشت ۹۰ درصدی معتادان بهبود یافته به اعتیاد، خواستار سپرده شدن تمامی امور معتادان بهبود یافته به دستگاه واحدی شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،شکور پورحسین  با انتقاد از بازگشت 90 درصدی معتادان به چرخه اعتیاد، نبود برنامه مراقبتی و حمایتی مناسب را در این بازگشت موثر دانست و گفت: متاسفانه برنامه خاصی برای حمایت از معتادان بهبود یافته در کشور وجود نداشته و این امر زمینه رجوع 90 درصدی معتادان به اعتیاد را فراهم کرده است.

حمایت دستگاه های حمایتی از معتادان بهبود یافته کافی نیست

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه حمایت دستگاه های حمایتی از معتادان بهبود یافته کافی نیست، تصریح کرد: در گذشته معتاد را مجرم می دانستند اما بعد به دلیل حجم زیاد مجرمان در زندان ها قانونی تصویب شد که معتادانی که برای ترک اقدام می کردند تحت تعقیب قرار نگیرند بنابراین بر اساس این قانون معتادان بیمار شناخته شدند نه مجرم.

ضرورت تشکیل پرونده شخصیت برای معتادان

وی بر ضرورت تشکیل پرونده شخصیت برای معتادان از جنبه‌های مختلف روحی، روانی، خانوادگی، سابقه و ... تاکید کرد و افزود: با این اقدام روند ترک اعتیاد معتادان موفق تر خواهد بود.

معتادان پس از ترک باید مورد حمایت جدی دولت و جامعه قرار گیرند

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با بیان اینکه معتادان پس از ترک باید مورد حمایت جدی دولت و جامعه قرار گیرند، گفت: بیکاری مهمترین علت رجوع معتادان به اعتیاد بوده و حمایت از بهبودیافتگان مواد مخدر و توجه به اشتغال آنها مانع بازگشت آنان به اعتیاد می شود بنابراین باید برای اشتغال و عدم بازگشت آنان به سمت مواد مخدر چاره اندیشی کرد.

لزوم تدوین بسته های حمایتی برای معتادان بهبود یافته

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تدوین بسته های حمایتی برای معتادان بهبود یافته، تصریح کرد: متاسفانه دسترسی آسان و راحت به مواد مخدر معضلی بزرگ است که باید برای مدیریت آن اقدام کرد.

بهبود وضعیت مراکز ترک اعتیاد و همچنین افزایش تعداد کمپ ها  در بازگشت بهتر فرد معتاد به زندگی موثر است

وی بهبود وضعیت مراکز ترک اعتیاد و همچنین افزایش تعداد کمپ ها را در بازگشت بهتر فرد معتاد به زندگی موثر دانست و گفت: مشکلات خانوادگی، شخصیتی و روانی معتادان باید بررسی و مرتفع و همچنین توجه به اشتغال و بیمه آنها در دستور کار قرار گیرد.

معتادان بهبود یافته آسیب پذیر  و نیازمند حمایت همه جانبه هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه معتادان بهبود یافته آسیب پذیر  و نیازمند حمایت همه جانبه هستند، افزود: بی توجهی به این افراد به گونه ای است که در برخی موارد از سر ناچاری و برای تامین معیشت خانواده، خود را زیر ماشین می اندازند.

خانواده به عنوان واحد بنیادین جامعه نقش مهمی در عدم رجوع معتاد به اعتیاد ایفا می کند

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس دهم، با بیان اینکه خانواده به عنوان واحد بنیادین جامعه نقش مهمی در عدم رجوع معتاد به اعتیاد ایفا می کند، ادامه داد: برخی خانواده ها توان نگهداری معتادان را ندارند و برخی نیز نهایت اهتمام خود را برای جلوگیری از لغزش فرزندشان به کار می برند اما تلاش آنها به تنهایی کافی نبوده و نیاز اتخاذ تدابیر و سیاست های ویژه از سوی دولت است.

تمامی امور معتادان بهبودیافته باید به دستگاه واحدی سپرده شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تمامی امور معتادان بهبودیافته باید به دستگاه واحدی سپرده شود، تصریح کرد: با این اقدام یک تنها یک دستگاه مورد بازخواست قرار گرفته و از آن گزارش عملکرد می خواهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha