چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 227659

عسل را با چای مخلوط کنید و مصرف کنید، این یک درمان معمول برای گلودرد است. یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که عسل برای تسکین سرفه‌های شبانه بسیار موثر است. برخی تحقیقات دیگر نیز از عسل به عنوان شفا دهنده‌ی زخم یاد می‌کنند...

درمان فوری گلو درد

سلامت نیوز: عسل را با چای مخلوط کنید و مصرف کنید، این یک درمان معمول برای گلودرد است. یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که عسل برای تسکین سرفه‌های شبانه بسیار موثر است. برخی تحقیقات دیگر نیز از عسل به عنوان شفا دهنده‌ی زخم یاد می‌کنند...


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید، گلو درد، خارش و یا هر نوع تحریکی در گلو، ممکن است شما را با مشکلاتی از قبیل: خوردن غذا و مایعات مواجه کند.

به گزارش healthline، سرفه و گلودرد اگر طولانی شود می‌تواند مانع خواب فرد بشود. خوشبختانه شما از طریق درمان‌های خانگی می‌توانید درد گلوی خود را تسکین دهید.

۱ - عسل
عسل را با چای مخلوط کنید و مصرف کنید، این یک درمان معمول برای گلودرد است. یک مطالعه‌ی جدید نشان می‌دهد که عسل برای تسکین سرفه‌های شبانه بسیار موثر است. برخی تحقیقات دیگر نیز از عسل به عنوان شفا دهنده‌ی زخم یاد می‌کنند.


۲ - آب نمک
آب نمک به کاهش گلودرد و ترشحات آن کمک می‌کند. یک قاشق چای خوری را در یک لیوان آب گرم بریزید و مخلوط کنید. هر محلول را سه ساعت یک بار غرغره کنید.


۳ - چای بابونه
چای بابونه به طور طبیعی به عنوان آرام بخش مورد استفاده است. اما از آن برای درمان گلودرد نیز بهره می‌برند. چای بابونه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می‌باشد. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که استنشاق بخار چای بابونه می‌تواند به کاهش علائم سرما خوردگی از جمله گلودرد کمک کند.


۴ - نعناع
اسپری‌های روغن نعناعِ رقیق شده، ممکن است گلو درد را کاهش دهد. نعناع حاوی منتول است که به آرام کردن گلو درد و سرفه کمک می‌کند.


۵ - شنبلیله
شنبلیله دارای خواص درمانی بسیاری است و همچنین شکل‌های گوناگونی دارد. چای شنبلیله یک درمان طبیعی برای گلو درد به شمار می‌رود.


۶ - ریشه‌ی پف نبات
ریشه‌ی پف نبات حاوی یک ماده‌ی مخاطی است که گلو درد را تسکین می‌دهد. برای استفاده، آن را با مقداری چای و آب جوش ترکیب کنید. دو تا سه بار در روز از آن برای کاهش درد گلو استفاده کنید.


۷ - ریشه‌ی شیرین بیان
ریشه‌ی بیان نیز در درمان گلو درد موثر است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که مخلوط آن با آب، یک درمانگر مناسب برای گلو درد می‌باشد.


۸ - برگ نارون قرمز
از برگ نارون قرمز به صورت دم کرده استفاده کنید. خواص درمانی این گیاه می‌تواند التهابات گلو را کاهش دهند. البته تحقیقات بیشتری در خصوص فواید این گیاه لازم است. زیرا، طبق گزارش کتابخانه‌ ملی ایالات متحده امریکا، مصرف آن ممکن است جذب داروهای دیگر را کاهش دهد.


۹ - سرکه‌ سیب
سرکه سیب سرخ دارای خواص ضد باکتریای است. از آنجا که طبیعت سرکه‌ سیب اسیدی است، می‌توان از آن برای جلوگیری از گسترش باکتری‌ها در گلو استفاده کرد. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه‌ سیب را در یک فنجان آب رقیق کنید، سپس آن را مصرف کنید.


۱۰ - سیر
سیر دارای خواص ضد باکتری طبیعی است. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم سیر می‌تواند به جلوگیری از سرما خوردگی کمک کند.


۱۱ - فلفل قرمز
فلفل قرمز حاوی کپسایسین، یک ترکیب طبیعی شناخته شده برای مسدود کردن گیرنده‌های درد. اگرچه هنوز از لحاظ علمی ثابت نشده است، اما مصرف آن به همراه آب گرم و عسل می‌تواند در تسکین درد گلو موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha