پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 227716

سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: به رغم کاهش میزان مرگ و میر کودکان، همچنان روزانه ۷۰۰۰ کودک جان خود را از دست می‌دهند.

مرگ روزانه 7000 کودک زیر پنج سال در جهان

سلامت نیوز:سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: به رغم کاهش میزان مرگ و میر کودکان، همچنان روزانه ۷۰۰۰ کودک جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی آمده است: تعداد کودکانی که پیش از رسیدن به سن پنج سالگی جان خود را از دست می‌دهند نسبت به دوره‌های قبل کاهش پیدا کرده است، با این وجود میزان مرگ و میر کودکان در سراسر جهان هشداردهنده است و سال گذشته ۵.۶ میلیون مورد فوت ثبت شده است.

در گزارش سالانه سازمان ملل در مورد مرگ و میر کودکان آمده است بسیاری از این موارد فوتی در سال ۲۰۱۶ که به طور میانگین ۱۵ هزار نفر در روز بوده، بر اثر بیماری‌های قابل پیشگیری رخ داده‌ است.

همچنین در این گزارش هشدار داده شده مرگ و میر نوزادان - نوزادانی که در ۲۸ روز نخست زندگی فوت می‌کنند - به میزان موارد فوتی نوزادان یک ماهه تا کودکان پنج ساله کاهش پیدا نکرده است و هر روز در مجموع ۷۰۰۰ نوزاد در ۲۸ روز نخست زندگی‌شان فوت می‌کنند.

در دهه‌های اخیر مجموع تعداد مرگ و میرهای کودکان زیر پنج سال کاهش داشته و از ۱۲.۶ میلیون نفر در سال ۱۹۹۰ به ۵.۶ میلیون مورد در سال گذشته رسیده است.

طبق گزارش سازمان ملل، در سومالی بالاترین نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ثبت شده که به ازای هر ۱۰۰۰ مورد تولد، ۱۳۳مورد فوت گزارش می‌شود. همچنین اختلاف قابل توجهی در بین کشورها و مناطق مختلف وجود دارد. به طور مثال منطقه آفریقا سیاه بالاترین نرخ مرگ و میر کودکان زیر پنج سال را دارد که به ازای هر ۱۰۰۰ تولد، ۷۹ مورد فوتی است که در آمریکای شمالی و اروپا به ازای هر ۱۰۰۰ مورد تولد، شش فوتی است.

به گزارش  از روزنامه گاردین، ذات الریه، اسهال و مالاریا تقریبا عامل یک سوم مرگ و میر میان کودکان زیر پنج سال در جهان است. از دیگر عوامل اصلی میان این گروه سنی می‌توان به مشکلات ناشی از تولد نوزادان نارس و سپسیس نوزادی اشاره کرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha