نتایج یک مطالعه نشان می دهد که آتش نشان ها در قیاس با سایر مردم بیشتر در معرض مواد سرطان زا قرار دارند و در نتیجه بیشتر به سرطان مبتلا می شوند.

آتش نشان ها بیشتر در معرض مواد سرطان زا قرار می گیرند

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه نشان می دهد که آتش نشان ها در قیاس با سایر مردم بیشتر در معرض مواد سرطان زا قرار دارند و در نتیجه بیشتر به سرطان مبتلا می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، خطر سوختن بر اثر شعله های آتش، خطر واضحی است که آتش نشان ها با آن روبرو هستند اما اکنون نتایج یک مطالعه نشان می دهد که مقابله با آتش خطرات دیگری را نیز برای سلامتی به همراه دارد.


به گزارش پایگاه اینترنتی ساینس دیلی،این مطالعه نشان داد که آتش نشان ها در قیاس با سایر مردم عادی با میزان بالاتری به سرطان مبتلا می شوند.
محققان موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی آمریکا در این مطالعه به بررسی این موضوع پرداختند که اتش نشان ها در هنگام اتفای حریق به چه اندازه در معرض مواد سرطان زا و سایر مواد مضر قرار می گیرند.
این مطالعه که 30 هزار آتش نشان را در سه شهر مورد بررسی قرار داد نشان داد که میزان ابتلا به چندین نوع سرطان در آتش نشان ها بیشتر از سایر افراد عادی است .
سوختن چوب، پلاستیک، لوازم خانه ، لوازم الکترونیکی و سایر مواد ساخت و ساز موجب انتشار مواد خطرناکی از جمله هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAH) در هوا می شود.


از سوی دیگر قرار گرفتن در معرض PAHs است می توانند باعث بروز جهش های در دی.ان.ای شوند که سرطانزا هستند.
محققان در این مطالعه نمونه های ادرار، پوست و لباس آتش نشان ها را قبل و بعد از اتفای حریق در سال 2015 و 2016 جمع آوری کردند.
این مطالعه نشان داد که بطور متوسط سطوح متابولیت های PAH در ادرار اتش نشان ها بعد از اتفای حریق 2.9 تا 5.3 برابر بیشتر از سطوح این ترکیبات قبل از اتفای حریق بود. متوسط عوامل جهش زای شیمیایی در ادرار -- یا بالقوه جهش های ژنتیکی --4.3 برابر افزایش داشت.
محققان همچنین متوجه رابطه ای میان سطوح متابولیت PAH در ادرار و سطوح PAHs در پوست آتش نشان ها شدند. این رابطه محققان را بر آن داشت تا حدس بزنند که ممکن است تماس پوستی مسیر مهمی برای قرار گرفتن در معرض این مواد باشد.
محققان نتیجه گیری می کنند که ضدعفونی کردن پوست بلافاصله پس از مقابله با آتش، می تواند یکی از راه های کمک به کاهش قرار گرفتن آتش نشان ها با این ترکیبات بالقوه سرطان زا باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha