نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که انجام ترکیبی از ورزش های یوگا و ایروبیک برای افراد مبتلا به بیماری قلبی مفید است.

ترکیب حرکات یوگا و ایروبیک خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که انجام ترکیبی از ورزش های یوگا و ایروبیک برای افراد مبتلا به بیماری قلبی مفید است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، سونل تانارار نویسنده این مطالعه و دکتر نارش سنان از بیمارستان فوق تخصص فوق تخصص Hridaya Ganesha Sunil در جیپور هند، گفتند: انجام ترکیبی ورزش یوگا و ایروبیک باعث کاهش استرس روانی، جسمی و عروقی می شود و می تواند به کاهش مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی منجر شود.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،محققان در این مطالعه 750 فرد چاق مبتلا به بیماری قلبی و دیابت نوع دو را در هند مورد بررسی قرار دادند. آنها این افراد را به سه گروه تقسیم کردند؛ یک گروه متشکل از 225 بیمار تنها ورزش ایروبیک انجام دادند، گروه دوم 240 نفره تنها ورزش یوگا و بقیه 285 فرد مورد بررسی هر دو ورزش را انجام دادند.


نتایج این مطالعه بهبودهایی را در عوامل خطرساز ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در افراد هر سه گروه نشان داد.
این مطالعه نشان داد که میزان کاهش فشار خون در افرادی که تنها ورزش ایروبیک انجام می دادند، مشابه افرادی بود که تنها یوگا انجام داده بودند.
همچنین بهبود سطح کلسترول کلی، تری گلیسیرید و کلسترول بد LDL در افراد این دو گروه مشابه بود. وزن و محیط دور کمر افراد این دو گروه نیز به اندازه هم کاهش یافته بود.


اما محققان متذکر شدند که کاهش این اندازه ها در بیمارانی که هر دو ورزش یوگا و ایروبیک را با هم انجام داده بودند بیشتر از افراد دو گروه دیگر بود. همچنین در عملکرد قلبی و توان ورزشی افرادی که هر دو ورزش یوگا و ایروبیک را با هم انجام داده بودند، بهبودهای قابل ملاحظه ای مشاهده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha