فرماندار سربیشه گفت: بی‌توجهی به مسائل بهداشتی به عنوان یك پیشگیری، موجب بالا رفتن هزینه‌های درمان و افزایش مشكلات اقتصادی جامعه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، سیدعلیرضا حسینی پیش از ظهر امروز در شورای بهداشت شهرستان اظهار داشت: توجه و اهمیت دادن به مباحث سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها یك ضرورت است.
وی افزود: عدم توجه به بهداشت علاوه بر اینكه باید مقدار زیادی از سرمایه كشور صرف تولید و واردات دارو شود قدرت و توان نیروی كاری كه درگیر بیماری می‌شود را نیز كاهش می‌دهد.
فرماندار سربیشه از اعضای شورای سلامت به ویژه شهرداری، بازرگانی، آموزش و پرورش خواست تا توجه ویژه‌ای به آموزش بهداشت و سلامت عمومی داشته باشند.
حسینی اثرات بی‌توجهی به مسایل بهداشتی را غیرقابل جبران دانست و بر توجه به بهداشت دام با توجه به وجود بیماری‌های مشترك بین انسان و دام تأكید كرد.
جمشید مشایخی، رئیس شبكه بهداشت و درمان سربیشه نیز به شرح مصوبات قبلی شورا و پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده از جمله پروژه احداث شبكه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهر سربیشه، مباحث فاضلاب و بهداشت دام و وضعیت كشتارگاه سربیشه پرداخت.
استقرار دو كانكس خدمات رفاهی به همراه سرویس بهداشتی و حل مشكلات بهداشتی رانندگان مستقر در ماهیرود توسط سازمان پایانه‌ها، آبرسانی به بازارچه مرزی و افزایش دوره آبرسانی سیار به روستای زیدر توسط اداره آب فاضلاب روستایی، صدور پروانه بهداشتی كارخانه كنسرو و تولیدات غیرگوشتی مود، رفع مشكلات مكان دفن زباله‌های بازارچه مرزی توسط سازمان بازارچه‌ها و معاینه بهداشتی و صدور كارت سلامت برای كارگران و پرسنل بازارچه مرزی از مصوبات این جلسه بود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha